20 januari 2014

Att vara hundra år


Ikväll har jag varit på bio. Det var länge sedan jag var på bio och såg vuxenfilm, vilket de tyckte var omåttlig roligt när jag sa på jobbet! Jag menar såklart inte "sån" film, utan att jag faktiskt gick och såg en film med tre tjejkompisar och ingen barnfilm tillsammans med älsklingarna! Jajaja..... :)

Vi såg "Hundraåringen.....", har ni sett den? Om inte, gör det! Den var faktiskt riktigt rolig! Och så där charmigt knäpp! Härligt att sitta där i biomörkret och skratta sådana där spontana, härliga skratt tillsammans med sina vänner! Och också härligt att medelåldern på biopubliken var ovanligt hög. Kanske inte 100, men ändå högre än vanligt! Eller så är det bara jag som är van vid att medelåldern är sådär 5-6 år eller nåt....! :)

En kanontrevlig kväll hade vi i alla fall! Nu har jag landat hemma i soffan men ska snart förflytta mig till sängen och läsa min bok, den ska vara utläst till på torsdag då det är träff med bokklubben. Jag ligger lite efter.....


När vi kom ut på gatan från bion så lystes den upp så vackert av alla ljus! Härligt att de inte tagit ner dem ännu, utan låter dem sitta kvar och förgylla kvällarna ytterligare ett tag. Det kan behövas i detta gråa, stormiga och iskalla väder!

Nu blir det bok, en kopp varmt te och en varm, skön värmeflaska i sängen!
Trevlig måndagskväll på er!


7 kommentarer:

Suz sa...

Har inte blivit färdiga att gå och se den på bio, men har läst boken och den gav också tillfällen till härliga skratt!

Hoppas boken är bra!

Kram
Suz

Therese sa...

Så fint å starte uka med en "voksenfilm" ;-) Jeg har også lyst til å se den, får jo så gode kritikere overalt.

Sove godt! Og du, husk å legge deg tidlig nok nå :)

Flower of Fame sa...

Kul att du gillade filmen. Jag provade att läsa boken men blev aldrig klar med den. får kanske prova att se filmen i stället. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Hannis sa...

Hehe, vuxenfilm...Ja, det kan ju misstolkas faktiskt!

Måste se den känner jag.
Ligger efter rejält på filmfronten. Har skickat efter filmen om Monica Z.

Hoppas att du sov lite och inte fastnade helt i boken!
Kram Hannis

Birgit sa...

Det ÄR mysigt med bio!! Jag har inte sett 100-åringen än, men jag har läst boken och skrattade högt flera gånger då. Vi får se den sen, det har inte passat, helt enkelt.
SV: Nej, det är inte säkert att jag kör 6 pass/vecka, jag kör så många insanitypass jag får plats med. Ikväll blev det inget. Men det är nog tur, för jag har träningsvärk i mina ben!! Aj, aj!! Kul är det, trots att det är jobbigt! Kramar

Anna Margareta sa...

Men så himla mysigt med bio. Jag är jättesugen på att gå på bio. Och vad kul med en bokklubb! Lycka till med läsandet.

Kram

Anna Margareta sa...

Men så himla mysigt med bio. Jag är jättesugen på att gå på bio. Och vad kul med en bokklubb! Lycka till med läsandet.

Kram