14 december 2013

M som i Match och Mysigt


Vi har kommit till M i decemberutmaningen och idag blir det ingen gullig barnbild eller stämningsfull julbild, utan den utsikten jag har haft hela dagen. Jag har suttit i en idrottshall och tittat på när min stora tjej och hennes lagkompisar har spelat fotboll hela dagen, så idag blir det M som i match.

Det får också bli M som i mysigt. För det har varit en mysig dag eftersom jag fick träffa båda mina goa tjejer! Lite extra kramar, pussar och mys tackar jag ju inte nej till precis!

Jossan började ju spela fotboll för mindre än ett år sedan och hon är en kämpe. De som hon spelar med har ju spelat fotboll sedan de var lika små som Johanna ungefär. Men jag måste säga att en av de matcher som de spelade i dag måste ha varit Jossans bästa. Som hon sprang, kämpade och slet! Och hon var såå nära att göra mål! Snart sitter det, det där allra första målet i en match!


10 kommentarer:

Anonym sa...

Jo men om man använder sin fantasi kan ju nätet ge associationer till nätet på julskinkan :)
Kram!

Min plats i solen sa...

Låter som en härlig dag Jennica och en dag som betydde mycket för er alla. Och nog klappar mammahjärtat lite extra när man sitter där och ser sina barn. Stolt som en tupp känner man sig. Precis som det ska vara. :)

Ha en fortsatt fin helg!

Kram Lotta

Flower of Fame sa...

Hur bra tolkning som helst. Visst vill man följa sina nära och kära. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Hannis sa...

Jag tänker mysigt och så tänker jag närvarande.
För vad härligt för din dotter att du sitter där och tittar.
Och ser stolt ut=))

Kram Hannis

dianasdrömmar sa...

Vilken härlig dag :) kram Diana

Björn sa...

Heja Jossan.

Du får säga som Zlatan "Bollen är rund".

Johanna Stålros sa...

HIhi nä inte så juligt, men gör gott i mammahjärtat. Kram fina du

Home2tiny sa...

Ååå vad jag saknar den tiden när jag fick vara fotbollsmorsa, en mysig tid med mycket stolthet i hjärtat. Ha en fortsatt skön kväll fina du. Kramisar Tina

Birgit sa...

Det är kul att se när barnen kämpar i sina matcher och tävlingar, även om man får spendera sin dag i en idrottshall eller frysa i skidspåret :-) huvudsaken dom har kul! Nu har vi äntligen lite mer snö!! För mig ska det vara snö på vintern och särskilt till julen, men jag är ju norrlänning så... :-) sov gott! Kram från norr

Tatjanis sa...

Heja Heja tjejen! tänk den där känslan som infann sig vid match.. kul. Håller tummarna att målet kommer snart!!

Kram - Tatjanis