28 september 2013

Hej härliga helg


Jamen vilken mysig dag vi har haft idag! Absolut inget speciellt, men vissa dagar bara funkar allt. Jag har skrivit om det tidigare vet jag, känslan av sådana här dagar då allt liksom flyter på. Alla är glada, nöjda och även om man bara gör vardagliga saker så är det väldans trevligt under tiden! Idag var en sådan dag!

I morse vaknade jag av att mitt larm ringde klockan 8. Tjejerna sov och just då kändes det inte som någon toppenlördag precis..... För hur knasigt känns det inte att behöva väcka dem på en lördag, då det varit mycket skönare att dra täcket över huvudet, somna om fort som attans och hoppas att ingen vaknar än på ett tag. Men, i dag vankades det fotbollsmatch i Trelleborg redan på förmiddagen, så det var bara upp och hoppa!

Vad var det som var så himlans mysigt då? Jo, det blev en mysig bilresa till matchen med bra och ganska allvarliga samtal med Jossan på vägen, om livet, krig, flyktingar och annat som kanske kändes främmande en solig höstdag, men inte desto mindre viktigt och spännande att avhandla med sin 13-åring! Det blev en spännande match som slutade oavgjort efter en bra kämpainsats. Det blev en mysig liten promenad till en affär för att handla lördagsgodis med Johanna. Inga djupare samtal denna gången, men hennes små funderingar går inte av för hackor de heller!

Resten av dagen har vi mest skrotat runt hemma. Ätit god middag som alla uppskattade, vilket är väldigt trevligt. Johanna har myst med film och jag och Jossan har spelat Yatzy i köket. Bara en massa mys och nöjda, goa tjejer. Inte dumt alls! En dag med bra flyt som sagt.

I morgon väntar en fortsatt mysig söndag, hoppas jag! Enda planerade aktiviteten är andra gången på Johannas dans. Första gången var hon så blyg att hon knappt var med alls, hoppas vi "avancerar" lite denna gången!

Men, nu är det dags att krypa ner i sängen under täcke och dubbla filtar. Kanske dags att höja värmen lite här inne...




4 kommentarer:

Birgit sa...

Härligt med såna dagar :-) Här har vi gått på marknaden idag, ätit alldeles för mkt sockerrikt, "skickat" barnen till mormor och morfar och nu är det "Gremlins" på TV:n... (den ska jag inte se...*fniss*) Sovdax!
Hoppas ni får en lika fin söndag, med flyt :-)
KRAM

dianasdrömmar sa...

Härligt :) kram Diana

min tekopp sa...

Å sådana dagar är verkligen de bästa! Hoppas att söndagen blir lika fin ;-)

Anonym sa...

Låter toppen. Tänkte på dig igår då jag irrade runt vid Center Syd i jakt på snabbmat ; ) Nu är vi åter i Hjo efter en härlig semstervecka! kram på dig snygging i fina glasögon : ) kram Sofia