21 juli 2013

Underbara underbara sommar


De senaste veckorna har ju varit helt otroliga! Svensk sommar när den är som allra, allra bäst! Varje dag har jag vaknat till sol och blå himmel, och de dagar jag vaknat till mulet väder så har solen alltid kämpat sig fram framåt dagen. Ett par riktigt härliga sommarveckor! Det innebär att denna sommaren slår både förra sommaren och sommaren innan dess som den bästa sommaren på länge!

Idag har det varit en fantastisk dag! Varmt, en lätt ljummen vind och sol, sol, sol! Det blir inte mycket bättre än så! Jag har legat på stranden i stort sett hela dagen och jag lyckades inte slita mig och cykla hem förrän klockan var halv sju på kvällen. Det med resultatet att jag nu är lätt rosa och ser lite grann ut som om det vore min första semesterdag och inte min sista.... :)


Men, oavsett detta, så har det varit en fantastisk sista semesterdag. Jag har läst en hel massa, jag har kikat på folk och tjuvlyssnat till deras samtal (svårt att undgå när det var ungefär "en miljon" människor på stranden idag), druckit kaffe och liksom samlat mig inför i morgon. Därför att i morgon är det arbetsdag igen och semestern är slut. Men det känns faktiskt inte riktigt som det brukar när det är dags att börja jobba igen efter sommarsemestern. Det brukar kännas som en ny terminsstart, som om hösten är nära och sommaren är slut. Men herregud, det är ju inte ens augusti! Det är massor av sommar kvar! Än är det långt kvar till hösten och den där känslan av terminsstart får minsann vänta tycker jag, eller hur?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Lunch på onsdag?

Jennica... sa...

@Louise - It´s a date! :)

Linda sa...

Ja, mannen och jag sa precis det att den här sommaren har så här långt varit riktigt, riktigt fin. Och det kan vi väl alla behöva efter vintern som var. :)

Kram Linda

Anna Margareta sa...

Jag känner precis likadant. Jag vill ha mer semester och njuta mycket mer av sommaren! Kram