08 april 2013

Kärlek

Idag kom de hem till mig igen. 
De där två underbara ungarna!


Men innan vi körde hem, så körde vi till Emporia i Malmö. Jossan och en av hennes kompisar skulle köpa en födelsedagspresent till en klasskompis, Jossans bästis. Och just nu är den absolut coolaste butiken Hollister, som bara finns på Emporia. Body shop ligger också bra till!

Medan de gick och köpte presenter så veckohandlade jag och Johanna. För på Emporia finns också två stora mataffärer och det var helt perfekt, för det behövde vi göra oavsett. Även om veckohandling inte är det roligaste jag vet precis, så är det mysigt att göra det med en pratglad 4-åring i sällskap. Strosa omkring i lugn och ro medan hon sitter där i vagnen och berättar om allt och inget! En aldrig sinande ström av ord.... :)

När vi väl kommit hem och den pratglada 4-åringen somnat och maten var inpackad i kyl och frys, hade jag och Jossan mys. En pratglad 4-åring är härligt, men en pratglad snart 13-åring är något väldigt speciellt. Jag älskar att höra henne prata om ditt och datt, ibland allvar och ibland om "ingenting". Jag är så glad så länge jag får vara med i hennes värld och dela den med henne. Ikväll handlade det mest om hur vi ska inreda hennes rum! Jättekul och jag tror att vi fick ihop en bra plan som vi båda blev nöjda med! Det ska bli så roligt att få inreda ett fint rum till henne! Det rummet som hon hade i gamla huset hade hon för länge sedan "växt ur" och det ska bli roligt att få inreda ett tonårsrum till henne. Ut med alla leksaker, ut med de allra flesta 'saker' faktiskt och in kommer fåtölj, litet bord, hylla för smycken och sånt. Kul! Vilka minnen....

Nu är det dock dags att släcka lampan och avsluta denna måndagen. Natti natt!

2 kommentarer:

Anna Margareta sa...

Åh så mysigt. Alla åldrar har verkligen sin charm. Ha en härlig dag!

Birgit sa...

Barn är ju så mysiga, i alla åldrar!! Vilket härlig start på veckan ni fick!!
Ibland vill jag bara frysa tiden så att man verkligen fick "krama ur det allra sista" av varje underbart ögonblick man har med sina barn. Dom växer ju så vansinnigt fort!
(när det är bråk och skrik kan tiden gärna få gå fortare...)
Sv: "Pannbensträning" - det ordet gillar jag! Tror det blir nåt liknande ikväll, är så trött. (beror väl på när jag gick och la mig igår kväll...) Jag måste nog ut i det fina vädret.
Ha det gott! KRAM