12 mars 2013

Nu får det väl ändå vara nog

Kolla in ljuset!

Bild: IKEA Livet Hemma
Ja, kolla in det underbara ljuset i denna bilden! Visst är det väl underbart? Och visst blir man liksom lite glad och bubblig av att titta på det där ljuset?

Jag tycker att det får vara nog med vinter nu! Förra veckan fick vi en liten, liten försmak av våren vilket räckte för att jag fullständigt skulle få dåndimpen i helgen när det börjar storma och snöa?! I morse var det -10 grader när jag körde till jobbet och det är så kallt så det är rent vidrigt.

Men - för att vara positiv - solen skiner och det är underbart!

Men som sagt, nu får det vara nog med vinter. Heja våren! Kom tillbaka igen med det underbara ljuset, den härliga doften och de där första, värmande solstrålarna! Vi behöver det så väl!

9 kommentarer:

Hemma på Ekbacken sa...

Jag håller med dig. Nu är det dax att få fräknar. Solglasögonen ligger och väntar bredvid conversen. Och ändå när jag vaknar idag och tittar ut så är det lite mer snö än igår. Vädret har verkligen inte förstått min önskan.
Kram Linda

Kim sa...

Jag har hört talas om snö i Hbgtrakten? Här i söder är det iaf barmark och sol. Kallt dock!

Jennica... sa...

Helt rätt Kimman, här är det snöstorm idag!! Suck....

Birgit sa...

Vi har väl inte haft vårkänningar direkt, men det har ändå varit mildare och skönt vårvinterväder. Jag trodde inte att det var sant när termometern visade -30 imorse!! Som tur var vände det snabbt. Det har nog varit riktigt skönt idag, själv har jag ju ingen aning för jag har varit inne hela dagen.
Nej, nu ska jag göra mig i ordning. Vi har personalfest ikväll. Ska bli trevligt :)
Kram

Home2tiny sa...

Fick nästan ett bryt igårkväll när jag körde hem o det var snöstorm, men hallå jag vill ha sol o värme inte mer snö. Idag har det fortsatt att snöa o solen har lyst med sin frånvaro, såå trist. Nåja jag har haft en dag under filten framför brasan o det är ju rätt mysigt. Hoppas du får en härlig kväll vännen. Kramisar Tina

Anna Margareta sa...

Men vad ska vi göra? Jag pallar inte mer snö nu. Kram

Anonym sa...

Ja jag håller med dig fina bloggvän till 100% NU FÅR DET VARA NOG MED VINTER Gahhhhhhhh!!! kramar Sofia

Designtjejen/Emmelie sa...

Gud så fint!!!!!! Jag vill också ha vår!!

Anonym sa...

Hej finis söndag kväll och jag sitter och njuter av lite nötter och mörk choklad. Nu ska jag gå och lägga mig är helt slut efter en dag ute i solen. Hoppas du haft en bra helg varm kram din bloggvän Sofia