02 december 2012

Lite bloggsupport tack!

Skrev precis ett inlägg och skulle ladda upp en bild, men fick då ett felmeddelande där det stod följande:

Det finns inget ledigt utrymme. Du använder för närvarande 100 % av 1 MB för foton. Uppgradera lagringsutrymme
Fotona lagras på ditt konto i Picasa webbalbum och inkluderas i det kostnadsfria utrymmet på 1 GB för foton. Om du köper mer utrymme delas det mellan flera produkter i Google och det läggs till i det kostnadsfria utrymmet. Läs mer

Har ni varit med om detta? Jag bloggar på Blogger. Det kostar alltså att köpa mer lagringsutrymme. Jag visste inte ens om jag hade ett konto i Picasa webbalbum, jag hämtar bilder från min egen hårddisk.

Tacksam för hjälp!


3 kommentarer:

J, P, C och A sa...

Precis samma har just hänt mig men jag har inte gjort något åt det än...och är inte så sugen på att betala för mer utrymme heller.../Josefin

J, P, C och A sa...

Precis samma har just hänt mig men jag har inte gjort något åt det än...och är inte så sugen på att betala för mer utrymme heller.../Josefin

Min plats i solen sa...

Mitt tips är att ha lite is i magen och avvakta. Du är nämligen inte ensam utan användare världen över har den senaste tiden drabbats av exakt samma sak vilket har gjort att blogger nu undersöker saken (ha koll på deras hjälpcenter där just detta står som ett problem som de just nu försöker lösa). Drar det ut på tiden kan du också ta bort bilder från tidigare inlägg eller minska storleken på de bilderna och på så vis frigöra utrymme. Tills du vet om detta är ett fel blogger kan åtgärda eller om det är så att du måste köpa mer utrymme.

Ha en fin första advent och sköt om dig.

Kram Lotta