03 oktober 2012

Ny favorit

Ugglor!
Visst är de väl fina?!

Bild: Åhléns

Ugglor har ju varit en populär inredningsdetalj ett tag nu. Och jag gillar dem, mer och mer faktiskt. Jag tycker de är så fina! Ugglor är egentligen inte något av mina favoritdjur, men avbildade i olika former tycker jag hemskt mycket om dem. De ser så "bulliga" ut! Kloka, och lite kaxiga. Jag gillar dem helt enkelt!

Bilden ovan är från Åhléns och visar en ny helt underbar serie i vitt porslin med ett "stickat" mönster. Jag tycker om alla delarna, men ugglan är ju helt fantastisk!

Bild: Lagerhaus

Denna goa, bulliga uggla kommer från Lagerhaus och den hade gärna fått sitta här hemma och se mysig ut den med!

Bild: Lagerhaus

Och denna hade jag gärna träffat varje gÃ¥ng jag skulle tvätta händerna! 

Bild: ILVA
Även ILVA har fina vita ugglor. Det finns såklart många olika typer av ugglor i olika färger och former. Men just de här helvita tycker jag är speciella. En av alla dessa får gärna komma hem till mig!
Bild: IKEA
Som denna bild från IKEA, den innehåller lite mer färgglada ugglor och visst blir man glad av den med!

2 kommentarer:

Livet - här och nu sa...

Vet inte riktigt vad jag tycker om ugglor som inredningsdetaljer, kloka djur är de i varje fall så kanske, kan inte riktigt se dem hemma hos mig, tur vi har olika smak!

Saknat din blogg också, du har en så mysig blogg!

Var rädd om dig och ha en bra dag, ja ska snörvla vidare nu!

Kram Pernilla

Editor sa...

Jag gillar ugglor. På kläder med. :)