16 oktober 2012

Kanske lite julstämning ändå

Grått, vitt och rött!
Ull och garn.
Mycket ljus.
Så ska min jul se ut i år!

Bild: IKEAs julbroschyr, kollage Jennica

Igår skrev jag om att det var alldeles för tidigt att tänka på julen. Att jag skulle "höstmysa till det" istället. Idag har jag varit på varuhuset hela dagen och jobbat och då varit nere i julbutiken och tittat. Åhh, så fint!! I år är det en ganska traditionell jul på IKEA. Mycket rött, vitt och grått och det är så fint! Så, nu är det svårt att låta bli att tänka på julen! :)

Jag har idag bestämt hur min jul ska se ut i år! Jag hittade superfina juldekorationer som jag ska ha i granen, ni kan se några i kollaget ovan. Stickade hjärtan, domherre i filt, garnbollar....det är faktiskt lite Kanel & Cayenne över julen i år! Ser du det Nellie?!:)

Tvekade länge inför om jag skulle handla på mig en del julgrejor idag, eftersom jag vet att det tar slut snabbt. Men till slut tog tröttheten överhand och efter en hel dags arbete i varuhuset så bestämde jag mig för att köra hem istället. Skulle ju dessutom springa....

Men - rött, vitt och grått!! Fint!!

Bild: IKEAs julbroschyr

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi det är ju långt kvar till jul ; ) kram Sofia

Sofia - Sofias Inredning sa...

Jag tycker det är mysigt att julgrejerna börjat komma. Tidigare år har jag mest blivit irriterad på att det börjas så tidigt, men redan nu har jag börjat få julstämning :)

Musqot sa...

Vad mysigt!

Hildas hem - Sofia sa...

Jag vågar inte börja tänka på det ännu ... men oj, vad jag ser fram emot den. Särskilt när jag ser sådana här bilder :)

Jag önskar dig en fortsatt fin onsdag!
Kram Sofia

Livet - här och nu sa...

Kul med en dag på varuhus, är det för att installera och implementera era nya saker eller varuhusjobb???

Kram Pernilla

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ja visst är det fint och absolut helt i Kanel & Cayennes stil! Även denna gången var vi ett år i förväg. :) Kram

Kim sa...

Man får inte tänka på julen innan Acka har fyllt år!