13 oktober 2012

Fredagsmys

Kolla in! 
Vilken superläcker vas! 
En sån vill jag ha...

Bild: Happy Hilda

Denna fantastiska vas kan man hitta i butiken Happy Hilda i Landskrona. Jag vet tyvärr inte vart den kommer ifrån, men visst är den väl fin?

Vi har haft en riktigt mysig kväll här hemma! Veckan började ju ganska så bedrövligt, om ni kommer ihåg, men den har fortsatt så mycket bättre. Johanna har inte varit ledsen vid lämning på dagis och två dagar har hon inte kommit springande när jag kommit för att hämta, utan hon har velat fortsätta med det hon hållit på med. Låter kanske konstigt, men det gjorde mig såå glad!

Jossan har också verkat lugn. Det är klart att vår separation har påverkat barnen och att "smekmånaden" med att bo varannan vecka har lagt sig, nu har det blivit vardag och de har nog börjat inse att nu ska det vara så här. Det har märkts på dem tycker jag. Så, jag har verkligen gjort mitt yttersta för att skapa en vecka med så mycket lugn och ro som möjligt. Inga konstigheter, bara ett försök att bara vara tillsammans, prata, mysa och absolut inte stressa. Jag tycker att vi har lyckats hyfsat bra med detta.

Ikväll sover tjejernas yngsta kusin över och det är supermysigt att ha honom här. Båda tjejerna tycker så mycket om sina kusiner och när nu Oscar var här, så var det nästan "huggsexa" om honom! Båda ville vara med honom hela tiden. :)

Nu sover alla barn sedan länge och jag sitter här och äter glass och läser bloggar. Men nu får det vara nog för idag, dags att gå och lägga sig.  Natti natt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gahhhh vilken underbar vas : ) vill ha ; ) hoppas att allt är bra i Skåne. Jag skulle kunna flytta ner är ju halvskånsk hi hi. Idag är min pappa nere i Malmö (där han är ifrån mamma med ) pappa som är 69 ska ner och fira sin mamma min farmor solweig hon fyller 100 år idag wow synd att hon sedan 8-9 år är dement : ( jag hoppas hon får en underbar dag med sina söner kram Sofia

Tina sa...

Det låter bra, en separation sätter alltid sina spår. För både stora som små...
Vasen är ju störtkul! Johanna sitter här brevid och hälsar tillbaka!

kramen

Jenny - Hemtrender sa...

Ja, verkligen rolig vas! Saknar krispiga tulpaner också - bara ngn månad kvar tills vi har dem igen:)

Björn sa...

Jag tror inte alls det är någon vas.
Det är säkert en bild från en utflippad IKEA-fest. Eller möjligtvis från fika-rummet. Man hade förstås inte kommit överens om vem som skulle diska. Vad säger Ingvar om detta?

undrar
din Pappa


Johanna Stålros sa...

Vilken annorlunda vas;) Ja du det har och så klart fortfarande är tufft och slitsamt allt som ni går igenom, men det är stabila och välmående tjejer ni har så detta kommer att funka och allt faller mer och mer på plats. Pussa på tjejerna. Saknar dig. Kram