23 september 2012

Nervös

Idag är det dags!


Ja, idag är det dags att springa iForm-loppet på 5 km i Malmö! Det ska bli riktigt skoj, hade bara önskat lite bättre väder. Det är ganska ruggigt idag och jag känner mig redan frusen, men det löser ju sig så fort man börjar springa.

Ni som följer mig här har ju kunnat läsa om mitt nya träningsprojekt, annars kan ni läsa här. Nu har jag tränat i 5 veckor och avslutar alltså min femte träningsvecka med ett motionslopp på 5 km. Enligt den plan jag har ska jag göra 29:05 idag. Det låter kanske blygsamt i era öron, men för mig blir det en liten kamp. Om jag klarar det så innebär det att min träning numera kommer att fortsätta som den gjort hittills, med den skillnaden att min löpträning höjer sig ett snäpp vad gäller tider. Min syster har ju räknat ut vilka km-tider jag ska göra olika typer av träningsformer som distansträning, tröskelträning och så vidare. Om jag är långt ifrån 29:05 så får jag fortsätta där jag är och så höjer vi ribban lite senare. Ingen kris, men det är klart....det hade varit kul att klara det! Och jag ska verkligen göra allt jag kan för att fixa det. 

Just nu funderar jag på följande:

- Vad ska jag ha på mig? Vill ju springa i kortärmat, men behöver ha långärmat på mig innan start eftersom det är kyligt ute. Var gör jag av den tröjan när jag väl ska starta...?

- Ska jag springa med musik eller ej? Jag har inte gjort det på träningen, men jag vet att jag får extra pepp av bra musik i öronen. 

-  Vad gör jag om min Runkeeper app strular, vilket den gjort några gånger. Då har jag ingen aning om mina km-tider och vet inte om jag ligger enligt plan eller ej.

Och ja...jag är nervös! :)

6 kommentarer:

ikas sa...

Heja,heja!! Du är superduktig!
Ser fram emot att få höra hur det gick.

Birgit sa...

Lycka till!!

Designtjejen/Emmelie sa...

Hej!! Jag var bara tvungen att skriva! Jag har (tyvärr tycker jag nog) inte heller Iphone utan HTC, men Instagram fungerar på HTC också! Så se om du hittar det :-) Alla bilder som jag har fotat till Instagram är tagna med min HTC.
Kramar

Anonym sa...

Heja hoppas det gick toppenbra stor kram Sofia

Anonym sa...

Heja Jennica. Du klarade det med nytt pers. Tänk vad du kan!
Mamma

Hemma på Ekbacken sa...

hejja hejja, hoppas det gick bra idag.
Kram Linda