17 augusti 2012

Skönt med helg

Hej hej!

Vad tiden går fort!
Denna veckan har verkligen bara flugit förbi.
Nu är det helg igen, och det är bara såå skönt!

Bild: Pinterest

Sitter och myser i soffan med datorn i knät och ett glas rosé inom räckhåll. Bredvid mig i soffan ligger Josefine, underbaraste 12-åringen, även hon med en dator i knät. Lillskruttan ligger och snusar i sin säng. En härligt lugn fredagskväll! Denna arbetsveckan har verkligen bara försvunnit! Dagarna har gått så otroligt snabbt! Nu är det i alla fall helg, och det är väldigt skönt!

Härom dagen skrev jag att jag satt och kände efter och kände just då att jag mådde bra.Jag gör så ibland, liksom stannar upp och känner efter. Framför allt känner jag efter om det är något som "gnager", som ger mig dåligt samvete, som jag vet att jag borde göra, något som jag glömt bort eller drar mig för att göra för det är för jobbigt eller komplicerat. Jag är nämligen rätt bra på att dels ignorera sånt som bör göras, sånt som jag tycker är jobbigt på ett sätt eller annat, dels är jag bra på att skjuta upp sånt som jag tycker är jobbigt att göra. Inga bra egenskaper alls.

Så, nu sitter jag här och känner efter. Är det något som "gnager"? Är det något som "stör"? Hmm....tja...det är den där vanliga "helgångesten" över städningen. Jag borde ju vara van vid det här laget, så lite löjligt är det. Vi har ju visning av vårt hus varje söndag, i övermorgon är det visning nummer 19. Detta innebär att jag måste städa och göra huset perfekt varje lördag. Det tar sin lilla tid varje gång och det tar ännu längre tid de helger jag har tjejerna. Jossan är ju oftast iväg i stallet, men Johanna är en expert på att dra fram grejor. Och herregud...hon är 3 år...det ska hon ju få göra! Inte desto mindre stressande. Vill ju inte lägga hela lördagen på att städa och fixa och dona. 

Men annars då, förutom den där jädrans städningen? Tja, ett par samtal jag borde ringt i veckan, som jag faktiskt inte hunnit. Men annars så är det faktiskt inget som "gnager" direkt. Skönt!

Nu däremot, så har ögonen fallit ihop flera gånger och Josefine fnissar åt sin mamma som sitter här rätt upp och ner och somnar! Dags för sängen, med andra ord! 

4 kommentarer:

Linda sa...

Första gången som jag kikar in här hos dig.

Vilken fin blogg du har. :)
Kram, kram

Birgit sa...

Vilken klok idé att stanna upp emellanåt och känna efter - jag är inte alls bra på sånt. Men jag "tränar" mig på sånt, ibland går det bra ibland bättre.
Just nu är ju vädret så fantastiskt att hur det är i övrigt, spelar liksom ingen roll :)
SV: Kul att du tycker att jag (vi) inspirerar - just nu går det rätt bra för mig! Önskar att jag kunde säga till dig "gör så här" - men det är ju inte så enkelt. Jag vet precis hur du känner! Motivationen kommer när du minst anar det!!
(Ja, det är tur jag har Janne, annars skulle jag inte ha köpt mig en ny cykel!)
Ha det gott! Kram

Anonym sa...

Åhhh finis klart det är jobbit att städa varje lördag inför visning morrrr ; ) kram Sofia

Brenda greg sa...

Jag är glad över att dela mitt vittnesmål här, jag är brenda och har varit gift för länge sedan, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän det fjärde året i vårt äktenskap, när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen till vår äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att det hela var en lögn, men han förlorade kärlek, förtroende och förtroende för mig. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för en skilsmässa, senare blev vi separerade. Två år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag inledde en sökning på hur man skulle få tillbaka min man, och då hänvisades jag till Dr. IZOYA, en stor och mycket andlig man som älskade en kärlek stava för mig, och fick min EX att återvända till mig inom 48 timmar. med glädjen och glädjen i mig släpper jag hans kontakt, drizayaomosolution@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
(1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning