10 juli 2012

Underbart rum

Halloj!

Hur har ni det? 
Är det lika grått och blåsigt hos er idag, som det är här hos mig?


När det är såhär trist och grått ute så får man ägna sig åt inomhusmys istället. Som att sitta i soffan och bläddra i underbara inredningsmagasin och drömma sig bort. Inreda sitt drömhem i fantasin. Och det här är ett drömvardagsrum tycker jag. Otroligt fint! Det är i den danska inredningsdesignern Tine Ks hem som detta fantastiska rum finns.



Jag har tidigare känt mig lite trött på Tine K eftersom det är så extremt hypat och omskrivet på alla bloggar och tidningar. Men nu får jag erkänna att jag fallit för denna stilen jag med.....det är verkligen fint! Det är en underbart lugn och skön färgskala i vitt, lite svart, grått, beige. Jag hade gärna adderat detaljer i någon färg, för att få det lite mer personligt, men det är ju inget som hindrar det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej så fina bilder. Här i Mora regnar det fortfarande men efter regn kommer solsken kram sofia

Anonym sa...

Haha :D Vad roligt att båda gjort Tine-inlägg. Great minds think alike - indeed :D Trots hypen faller jag ofta tillbaka och även om jag inte fallit hela vägen så att man har vita väggar, golv och tak så ser det så härligt sommarfräscht ut. Stor kram

mina finaste. sa...

Anonym=Marie i förran inlägget. Halkade på knapparna :D

Anonym sa...

Hi hi vi är bara i Mora på semester min pappa och hans fru bor där. jag är född och uppvuxen i Stockholm men nu bor vi sedan 5 år tillbaka i Hjo då min sambo är officer i Karlsborg : ) kramar Sofia

Igor Josifovic sa...

Hi Jennica! Thank you so much for visiting my blog & leaving a little comment. Now I have discovered your blog too and since I adore Scandinavian style, this is just another great blog for me!!!

Sofia - Sofias Inredning sa...

Håller med, det är superfint! :)