08 juli 2012

Fantastiska hästar

Vi fick en väldigt mysig - och regnig - dag på Blommeröd! Jossan och hennes kompis ägnade mer eller mindre hela tiden åt att fotografera alla hästar, de kombinerade verkligen sina största intressen - hästar och fotografering! Jag och Johanna gick omkring, tittade på hästar, satt på filt i gräset, lekte häst och lite sånt. Vi hade lagt vår filt under ett stort träd och det höll regnet borta rätt så bra, men ibland så fick vi kura ihop oss under paraply.

Jag hade aldrig varit på en hästutställning förr och jag vet faktiskt inte om jag sett arabhästar på riktigt eller om det bara varit på bild. Otroligt vackra hästar är det! Och det var riktigt kul att se hur en utställning gick till och hur hästarna blev bedömda. De var indelade i olika klasser beroende på ålder och typ av arabhäst, tror jag. Och så fanns det dessutom ett par fölklasser! Åhhh, så söta de var, de där små! De var från 1 månad och uppåt.... Struttade omkring och såg lite förvirrade ut. Och den där lilla svansen som ser ut som om den vore fastlimmad på den lilla rumpan...!

Jossan tog som sagt en massa bilder och några blev riktigt bra tycker jag!







 
Alla bilder tagna av Josefine Lundberg
 En superfin bild på lillasyrran blev det också! Säg "snigel"! Och det funkade ju perfekt! :)

5 kommentarer:

Jejje sa...

Underbara bilder,så vackra hästar....Våran ponny har 25% arab i sig,men det syns verkligen inte....han är så biffig:))
Ni verkar ju ha haft en supermysig dag/kramar jennica

Kim sa...

Vad fina bilder Jossan tar! Låter mysigt det där!

Björn sa...

Jättefina bilder. Den bästa bilden är ju förstås på Johanna.

Kram

P

Anonym sa...

Åhhh vilka vackra bilder dottern är BEDÅRANDE : ) kram Sofia

Anonym sa...

Jättefina bilder Jossan tagit!