23 maj 2012

Växasäng

Jag ska köpa en ny säng till Johannas rum och jag har siktat in mig på en sk växasäng från IKEA, HENSVIK heter den. Tyvärr finns den inte i sortimentet längre, men det finns många annonser på Blocket så det blir nog inga problem att få tag i den. Hoppas jag. Varför inte göra det enkelt för mig och köpa en säng som finns i sortimentet? Tja, jag tycker denna är så fin och ärligt talat så tycker jag att de som finns nu inte är så fina. Det finns säkert fina sängar på andra ställen, men nu har jag snöat in på denna!

Har ni någon erfarenhet av växasängar? Är de bra? Dela gärna med er om ni har någon erfarenhet! Jag tycker det är lite gulligt med en mindre säng i ett barnrum, en som är lite mer anpassad till barnets storlek, och så kan den ju växa med barnet.


 


Dagen efter - Inser nu att denna sängen inte alls är en växasäng....men fin är den så jag vill ha den ändå! :)

Inga kommentarer: