30 maj 2012

Sångfågel

Precis hemkommen från V Karaby kyrka där Jossan hade konsert med skolkören och skolorkestern. Så duktiga de var! Och vilken trevlig konsert! Det var samma präst som döpte Johanna som höll i det och hon gjorde det väldigt bra, mycket trevligt. Vi både klappade takten och applåderade, inte så 'kyrkolikt' men väldigt trevlig stämning blev det.

I en av låtarna som kören sjöng - "Heal the world" - så sjöng några barn solo, ett par rader. Jossan var en av dem och jag vet inte om hon var nervös, men jag var det! :) Men oj! vad hon klarade det bra! Jag vet ju att hon sjunger bra men det kan ju också vara så att jag är lite partisk, om man säger så. Men där stod hon med mikrofon i handen och riktigt tog i, helt klart och alldeles rent! Jag fick gåshud och Jens tårar trillade! Vilken unge vi har!

Som min pappa brukar säga: Jossan kan allt!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilken duktig tjej ni har finis med : ) kram Sofia

Kim sa...

Heja Jossan!! =D

Johanna Stålros sa...

Fina fina Jossan;)
Vet du min blogg had just fyllt ett år- inte illa pinkat va;)hihi
kramar

Birgit sa...

Så härligt :)

Tina sa...

Heja dottern!
Så fina bilder också..

kramkram

Hildas hem - Sofia sa...

Så ljuvligt det måste ha varit! :)

Jag önskar dig en härlig fredagskväll!
Kram Sofia

Livet - här och nu sa...

Förstår att ni var stolta och väldigt nervösa. Vad vackra bilder på din stora sångfågel!

Kram