14 maj 2012

Blä för medicin

Det tycker min lilla tjej! Vi har varit på Vårdcentralen i dag, efter en sömnlös natt. Hon har rosslat och rosslat och andats så tungt, så även när hon sov så satt jag och vakade över henne. Det där med att ha svårt att andas väcker gamla minnen till liv hos mig, som gör att jag blir helt orolig.

Hon var en riktig liten hjälte på Vårdcentralen. Sa inte ett endaste litet pip trots stick i fingret och läskigt halsprov. De ville utesluta både halsfluss och lunginflammation, och det var inget av det. Någon form av virus är det. Den där hostan som jag tyckte var astmatisk var tydligen inte det, utan snarare någon form av kruppliknande hosta och hon är väldigt slemmig och rosslig i halsen. Nu har hon hostat så mycket att hon tappat rösten stackaren.

Vi fick två sorters hostmedicin som vi ska ta, vilket inte går något vidare. Hon vill verkligen inte... Nu sover hon, helt slut efter att ha vägrat öppna munnen ett tag.... Usch, jag kommer så väl ihåg själv hur hemskt det var och jag vill helst inte tvinga i henne det. Tips emottages tacksamt!



5 kommentarer:

Kim sa...

Krya på dig lill-Hannis! Du måste bli frisk tills på torsdag ju! :)

Anonym sa...

Stackars liten : ( inte kul vilken tapper liten tjej kram Sofia

Jejje sa...

huvva ,hoppas hon kryar på sig.Min hugo fick nåt liknande när han var fem.Liknande förkylningsastma.Läkaren sa att det kunde bli så när det var massor med pollen ute.Vi fick ta mollipect + bricanyl.Nu är hans besvär nästan borta,men det var så jobbigt alltid då han var förkyld.Hoppas jag hjälpte dig något....lycka till/kramar Jennica från norr

Tina sa...

Falsk krupp kan vara lite jobbig, hoppas lilltjejen snart kryar på sig!

kramen

Birgit sa...

Usch så trist! Hoppas det blir bättre! O inga bra tips har jag nog... men det brukar gå om man ger saft direkt efter (före och under tiden)Du får lirka, muta o bjussa på glass, saft o annat gott. Jag hoppas det blir går bättre imorgon. Hoppas du oxå får sova. Sköt om er!! Kram