03 mars 2012

Förändringar

Ni som följer mig här på bloggen har säkerligen märkt att det har blivit glesare mellan inläggen. Detta beror på lite olika saker. En är att jag för tillfället är extremt trött och orkar helt enkelt inte ta tag i bloggen på kvällarna. En annan är att jag trots tröttheten måste jobba med Kanel & Cayenne på kvällarna och det går faktiskt före denna bloggen.

En annan orsak, som är den största, är att jag har lite svårt att veta vad jag ska skriva om, eftersom detta är en personlig blogg där jag skriver om mitt liv, mina tankar och vad jag gör och nu har jag hamnat i ett läge där jag inte har kunnat vara lika personlig som vanligt. Då får jag svårt att veta vad jag ska skriva och då blir det inte lika bra, eller intressant. Anledningen till detta är att jag och min sambo håller på att separera. Jag har inte velat skriva om detta innan eftersom det är fler än jag som är inblandade här, men nu känner jag att det börjar bli ohållbart samtidigt som min sambo har sagt att han tycker att jag ska skriva om det om jag vill. Jag har alltid skrivit och det betyder mycket för mig.

Så, där har ni anledningen till att jag varit/är ganska frånvarande här, samt att innehållet troligen inte varit lika bra som tidigare. Mina tankar far och flyger åt olika håll hela tiden och när jag inte har kunnat skriva om dem så har det liksom inte funnits så mycket kvar att skriva om.

Nu är klockan mycket och jag är dödstrött, så så mycket intressantare än så här blir det inte idag heller. Jag har drabbats av någon slags trötthet som fullständigt slår ut mig. Får gå och köpa något uppiggande medel eller nåt.

Men, bara för att ni inte ska bli oroliga eller så. Separationen är ett gemensamt beslut oss emellan och jag mår helt ok. Det känns givetvis lite konstigt och ovant, det är många år av invanda banor som håller på att ta slut. Men vi är vänner och det är jag otroligt glad över och än så länge fungerar det bra att bo ihop. För nu, när det första steget är taget, så kommer nästa - att sälja huset och att köpa ett nytt, eget. Men en sak i taget... Nu vet ni, och nu får ni följa med på denna resa.

God natt på er och KRAM!

5 kommentarer:

Min Svägerska och Jag sa...

Jag förstår dig helt, ibland vet man inte vad man ska skriva. Jag själv är där med just nu, så inspirerad av allt omkring mig, vårluft, nyheter i inredningsvärlden mm men jag själv får inte ner det.
Och det du går igenom just nu kanske behöver lite tystnad för att sedan skriva.
Jag önskar dig en skön söndag och ser fram emot att läsa din blogg vad du än vill skriva om.
Kram Linda

Anonym sa...

kram från Sofia

Jessica sa...

Jag blir ändå ledsen när jag läser det här.

Birgit sa...

Va trist! Skönt att höra att du iaf mår bra. Låter inte bra att du är så trött då - ta chansen o vila när du kan! Sköt om dig! Kram

TITTILINA sa...

Kikar in här mellan varven och läser i din blogg.
Livet bjuder oss ibland på förändringar. Ibland roliga, ibland jobbiga. Önskar dig lycka till på dina nya vägar och fortsätter kika in här då och då.

Kram