05 februari 2012

Liten paus

Det blev en liten paus i bloggandet över helgen. Helt oplanerat faktiskt. Men förra veckan var ganska hektisk med långa jobbkvällar med Kanel & Cayenne, och nu under helgen så tog jag mig som sagt en liten paus. Även från denna bloggen. Och det har faktiskt varit riktigt skönt!

Igår kväll blev det mys framför tv'n tillsammans med Jossan och hennes kompis. Det var ju Mello-premiär! Jag är en stor fan av Melodifestivalen och det står jag för! :) Jag tyckte dessutom att det var en helt godkänd första omgång. Som min syster sa idag, så brukar den första omgången alltid vara riktigt kass, men jag tyckte ändå att det var helt ok igår faktiskt. De flesta klagar på allt möjligt. Låtarna är dåliga och så vidare. Men då har man missat nåt tycker jag! Det är klart att många av låtarna inte är så bra. Men Mello är Mello! Det är liksom helheten som är kul! Och nej, det kanske inte är så hög klass på låtarna men man blir glad av dem, i alla fall de flesta! 

Soklart att Loreen skulle vidare! Kanonbra låt och supersnyggt framträdande! Men Dead by April.....tja, jag lärde mig ett nytt ord i går - growl. Men nej, jag gillar det inte nu heller när jag vet vad det heter. Jag tycker faktiskt riktigt illa om det. Låten var väl helt ok, om man tagit bort growlandet i och för sig. Men som den dicsotjej jag är, så gillade jag Afrodite! :)

Idag har vi varit i Malmö och firat pappas födelsedag! Det blev en mysig eftermiddag med massor av gott! Mamma hade fixat brunch och det fanns så mycket gott. Underbart goda bröd som hon bakat - en 'fil-limpa', scones med mandariner i och så ett bröd som jag nu inte kommer ihåg namnet på. Till detta fanns det god ost, hemgjord lemoncurd, sylt, keso och olika köttpålägg. Det fanns amerikanska pannkakor med tillbehör. Det fanns dessutom supergod omelett med soltorkade tomater, sockerärtor och chevreost. Och så bacon till det. Och kladdkaka till efterrätt! Som vi åt - och så gott det var! Tack Mamma & Pappa för en mysig eftermiddag!

Just nu sitter jag här i sängen med datorn i knät och har dåligt samvete över ett "måste" som jag borde ha gjort..... Men men, för sent att börja med det nu. Ska faktiskt släcka lampan nu och försöka börja veckan utsövd.

Kram på er!


Bild från Pinterest

1 kommentar:

Livet - här och nu sa...

Skönt med paus ibland.....

Vilken helt fantastisk bruch din mamma fixat, kan tro att du fortfarande är mätt nu på morgonen?? Visst är det helt underbart gott med brunch, det är verkligen en av mina favoriter, när den dessutom innehåller en sådan massa godsaker som den ni njöt av i går, ja då är det svårt att toppa.... trevlig och mysig sällskap som extra gott pålägg....gott!! härligt att ni fick en sådan god söndag!

Gällande det där med Melodifestivalen, jag är en av dem som klagar, men nu när jag läser ditt inlägg så är det nog faktiskt så det är....det är oftast dåliga låtar första omgången, det blir bättre och bättre efterhand.... Jag är ju inte så "avancerad" i mitt Melodifestivaltittande som du... Ska ge det en chans till.....

Ha en bra start på veckan!

Kram Pernilla