07 december 2011

Ännu mera julmarknad

I morgon är det dags för den årliga julmarknaden på jobbet! Varje år så har vi en mysig julmarknad i vår stora entréhall och där ställer olika medarbetare ut saker som de gör själva. Folk är så kreativa! Det finns de som säljer smycken, hembakat, julgodis, stickat och en massa annat. Det är jättekul och det kommer mycket folk och tittar. Jag och Nellie ska givetvis vara med och det ska bli riktigt roligt, jag ser fram emot det.

På lördag är det sedan dags för årets sista julmarknad, då på Sankt Gertrud i Malmö. Det blir första gången för oss där och det ska bli riktigt spännande! Jag tror den är riktigt bra. Men sen så är det slut och på ett sätt är det rätt skönt, för det är mycket jobb. Men å andra sidan så är detta med julmarknaderna en av årets höjdpunkter för Kanel & Cayenne, eftersom vi då får chansen att visa upp våra saker för väldigt mycket folk. Julstämningen byggs upp allt mer efter varje marknad i alla fall, och nu är det inte utan att jag börjar se fram emot julledighet. Långa lata, mysiga dagar då man går runt i pyjamas och bara har det gott!

4 kommentarer:

Maria sa...

Står ni inte där på söndag också? Vi har inte bestämt oss ännu men står ni bara på lördag så får det bli då vi kommer. Lycka till!

Jennica... sa...

Hej Maria,
Julmarknaden är bara på lördag! :)
Kram Jennica

roger sa...

Vi skall helt klart försöka komma. Väldigt nyfiken på att se vad ni har att sälja och givetvis hela julmarknaden.

Jennica... sa...

Jag tror att det blir en bra julmarknad, många spännande utställare som är med.
Det hade varit kul att ses! Hoppas att vädret blir ok bara...
Kram!