16 oktober 2011

Kom ihåg att njuta

Just nu är det mycket prat om att man ska 'leva i nuet'. Och jag tycker faktiskt att det är något som är viktigt att tänka på. Det är så lätt att man bara rusar på och inte riktigt hinner med allt som händer runt omkring en, ni vet det där som faktiskt kallas för Livet... Jag är också väldigt duktig på det, att liksom bara 'gå på' och göra allt som krävs av mig oavsett om jag egentligen orkar eller ej, oberoende av om det är det bästa eller ej. Ibland när livet är lite extra krävande så är det som om jag bara böjer mig lite och stångar mig igenom allt, blir som en liten stridsvagn som bara plöjer genom allt jobbigt. Utan att tänka, utan att reflektera och ganska så ofta utan att tänka på mig själv.

Idag har varit en dag då jag har hunnit stanna upp och känna efter! Jag har njutit av:

  ...att äta en supersmarrig frukost i lugn och ro tillsammans med familjen!

  ...att träffa Nellie och arbeta med Kanel & Cayenne tillsammans med henne. På dagtid! När jag är pigg!

  ...att solen har skinit mot en klarblå himmel och att det har varit underbart vackert ute!

...att ha varit ute och sprungit och det var skönt och kändes riktigt bra!

  ...att ha finfinaste sambon!

  ...att lyssna till Johannas skratt! Hon har varit på ett strålande humör och att se henne så glad gör mig otroligt lycklig!

  ...att se Jossan ha så roligt tillsammans med sina kompisar och av att hon tycker så mycket om att vara i stallet!

...att ha myst tillsammans med hela familjen framför tv'n och en massa godis!

  ...att känna att jag har varit väldigt avslappnad hela dagen!

Sov gott finingar! Se till att göra söndagen till en dag då ni stannar upp och tar er tid att njuta av Livet som händer runt omkring er!

2 kommentarer:

Livet - här och nu sa...

Vilken fantastiskt mysig dag du verkar ha haft. Härligt! Blir så glad när jag läser vad du skrivit, du är så värd fina dagar.

Kram Pernilla

Jessica sa...

Gud vad jag tycker om att läsa sånthär!