22 juli 2011

Ytterligare en regnig dag

Ja, idag fortsatte det regniga, grå och mulna vädret här nere hos oss. Trist! Jag och tjejerna gav oss ut på en tur, planen var att åka till Kävlinge och kolla in biblioteket där. Vi hade ändå ärende dit, eftersom vi skulle lämna ett par saker som våra vänner hade glömt här. Och därefter skulle vi en tur till Center Syd och köpa nya skor till Josefine, hon växer så det knakar!

De hade ett riktigt mysigt bibliotek i Kävlinge. Först hade jag svårt att sätta fingret på vad det var som gjorde det mysigt, men jag kom på sedan att det var hur de placerat hyllorna. De stod inte i raka rader, utan var placerade så att de skapade små "rum" där det fanns dolda sittplatser. Mysigt! Personalen var också väldigt trevliga och hjälpsamma, tänk vad det gör mycket!

Jag lånade ett par böcker och några tidningar, Jossan hoppade över denna gången eftersom hon har så många olästa böcker hemma och Johanna lånade en hel hög!

Sedan var ju då tanken att vi skulle köpa skor till Jossan, ett enkelt uppdrag som visade sig bli lite knepigt. Hon är mitt emellan två storlekar och det tog ett par timmar och en massa provande innan vi hittade två par som fungerade. Phu! Sedan var det tre trötta tjejer som åkte hem och åt glass! :)

Men åhh, vad jag älskar bibliotek! Och böcker. Jag kände direkt när jag kom in där på biblioteket idag, att jag hade gärna jobbat på ett bibliotek. Kollade nu lite på utbildningar, bara för skojs skull. Det finns faktiskt en på distans, men jag var långt ifrån att klara behörigheten, så det är bara att lägga ner den idéen. Men oj! vad jag hade gillat det!

Real Gabinete Portugues De Leitura i Rio De Janeiro

Trinity college library

2 kommentarer:

Jessica sa...

Fantastiskt! Tänk om fler bibliotek såg ut sådär.

Birgit sa...

Jag älskar oxå bibliotek! Borde tillbringa mer tid där faktiskt, det skulle vara riktigt avstressande tror jag. Vilka läckra bilder - det kallas bibliotek - tänk o få strosa där =)