29 juni 2011

Hemma idag

Idag har jag varit hemma från jobbet. Gillar inte det alls. För det första så sätter det in någon form av dåligt samvete över att jag är hemma, trots att jag är uppenbart sjuk och mår dåligt. Sen så är det ju så tråkigt att vara sjuk, att känna att kroppen inte riktigt vill, att jag inte orkar. Och när detta sedan inträffar på en av sommarens hittills finaste dagar så blir det ju inte roligare precis. Vilken underbar sommardag det har varit idag!

Jag har dock varit inne hela dagen och legat och läst, sovit och jobbat lite mellan varven. Två speciella böcker håller jag på med just nu, en till bokklubben och en som jag fick från jobbet i sommarpresent. Jag ska skriva lite om dem när jag har läst ut dem.

1 kommentar:

Birgit sa...

Powerbook - den låter intressant, ska bli kul att höra vad du tycker. Kanske nåt jag borde läsa.