26 juni 2011

Härlig midsommar

Nu är det tyst och lugnt i huset. Josefine är iväg med min kusin och hans fru och agerar golfcaddy och Johanna och Jens vilar. Jag sitter ute i trädgården och njuter av lugnet. För bara några timmar sedan så var huset fullt av folk - och vilken härlig midsommar vi har haft!


Vi tjuvstartade med en god middag och lite vin redan på torsdagskvällen när min kusin och hans fru kom till oss. Supermysig kväll och en bra start på en härlig midsommarhelg. På fredagen - midsommarafton - så sov vi länge, slappade runt och sedan satte vi igång med förberedelserna. Vi brukar ha midsommarafton här hos oss, och det är mysigt och avslappnat. Alla hjälper till med mat och dukning, alla känner varandra och det blir en skön och opretentiös stämning, precis som jag tycker om.

Jens och Anders, min kusin, fixade till en extra liten touch på firandet i år med en VIP-ingång till uterummet! Komplett med röda mattan och den obligatoriska avspärrningen, Jossan var dörrvakt. :)















Det blev en härlig dag och kväll med inledande korvgrillning och sedan blev det mys i trädgården och lite bad i vår lilla pool. Vädret var ju överraskande bra och regnet höll sig borta! Senare så blev det midsommarfirande i uterummet med sill, nypotatis, jordgubbar och allt annat som hör midsommarbordet till. En lång och trevlig kväll blev det!


Inga kommentarer: