27 maj 2011

Oj oj oj

Vilka galna veckor det har varit! Det har varit (och är) väldigt mycket att göra på vanliga jobbet, både små och stora saker. Helt galet. Det har också varit mycket med Kanel & Cayenne (kuuul!) med vår andra aktivitet och utställningen på Lödde centrum. Jens har jobbar supermycket och han var dessutom bortrest en vecka, då han stod på en mässa i Stockholm. Sedan är det allt det vanliga vardagliga med dagis och skola, läxor och lek, middagar och luncher, tvätt och disk....och jaaa, allt sånt där.

Igår och idag har jag varit i Malmö med jobbet på tvådagars möte, eller rättare sagt utbildning/information. Det har varit superbra dagar, men väldigt intensivt och även om föreläsarna i eftermiddags var jätteintressanta så kunde jag knappt hålla ögonen öppna.

I torsdags morse så gick jag upp tidigt eftersom jag skulle tvätta håret och föna det, jag skulle också grädda pannkakor som Jossan skulle ha med sig på en skolutflykt, och som jag lovat i ett svagt ögonblick. Sedan det vanliga morgonracet med trötta barn och trött sambo, men till slut så fick jag iväg dem. Då, fem minuter innan jag skulle köra till Malmö, så börjar jag packa. Man behöver inte mycket för en övernattning, men ändå. Ut i bilen, nästan ingen bensin, kör på ångorna in till Malmö medan jag håller tummarna för att jag ska slippa soppatorsk på motorvägen. Kastar mig in i konferensrummet, hinner slita åt mig en frukostbulle och sätter mig på min plats. Vi börjar direkt och han som håller i själva mötet inleder och precis när jag sätter tänderna i bullen, så säger han att vi ska börja med en varuhustur och vi börjar med IKEA FAMILY och Jennicas och Nellies presentation. Presentaion?!?! Gaahhh......! Alla tittar på mig, jag har precis tagit värsta bettet av min bulle och ler lite dumt....med ruccolasallad i mungipan. Och ungefär sådär har det varit...... :)
(Som tur var hade Nellie förberett lite grann, och som tur är så har jag inga problem att prata inför folk. Annars hade det varit lite jobbigt.....)

Nu sitter jag i soffan med datorn i knät och äter choklad. Jens ligger i andra soffan, men snart är det dags för sängen - och sooooova!!!! Sååå skönt!!!

1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Förstår att du säger ojojoj efter en sån vecka. Kämpigt värre, men hoppas att du hinnar hämta andan nu i helgen vännen. Fredagskram från mig.