27 april 2011

Kryckor

Jag vet att det i alla fall är några som undrar över Jossans knä. Hon cyklade ju omkull för en vecka sedan och har inte kunnat stödja på sitt ben. Vissa dagar har det känts lite bättre, andra sämre, men hon har hållit sitt humör uppe hela tiden. Inget direkt svullet, inga stora blåmärken, bara ont. Vi har medvetet avvaktat lite, eftersom det är vad de ändå säger på vårdcentralen, men nu när påsken är över så ringde vi till just vårdcentralen. Hon kom dit och de skickade henne vidare till akuten för röntgen. Där fick vi veta, efter lång väntan, att de är ledbandet eller menisken som fått sig en törn (de kunde inte avgöra vilket) och nu hoppar hon på kryckor. De gör inget annat utan det är bara att vänta, så ordnar det sig av sig själv. Däremot är det ju skönt för henne att ha kryckor så hon slipper hoppa på ett ben, hon ska dessutom försöka använda benet så mycket hon kan och inte låta det "bara hänga".

Så, ingen gymnastikträning, ingen gymnastikuppvisning på söndag och ingen ridning. Inte så kul. Däremot så är det lite fräckt att hoppa på kryckor.... :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Stackars Jossan! Hoppas att hon blir bra snart!

Jennica... sa...

Det kommer att ta ett par veckor, men hon har inte ont eller så. Eller som hon sa i morse när jag frågade henne om hon haft ont under natten, "nej, det har jag inte, fast lite värk har jag nog haft fast jag inte kände det!"

:)