30 april 2011

Allergi och förkylning - kul kombo.

Bild: Sverige Radio














Visst, jag är den första att hålla med alla om att våren är underbar! Att det är absolut lovely när solen skiner och värmen börjar komma. Jag älskar det och är totalberoende av denna årstid. Nu laddar jag mina batteri, nu får jag energi, nu tar jag tag i min träning och så vidare. Men, det finns ett stort men under denna årstid och det är den j-a allergin!

Just nu är jag superduperallergisk och sitter inne och tittar ut på solen som skiner i trädgården. Men mina ögon kliar och kliar så jag håller på att bli galen, jag nyser och snorar och jag vet att det bara blir värre när jag går ut.

Och bara för att göra saken ännu lite värre, så har jag dessutom blivit förkyld! Jag är frusen och har kli i halsen och är snuvig, jo...jag kan känna skillnad på allergisnuva och förkylningssnuva, och just nu har jag båda!

Så, jag är lite sur på det idag. Hade ju så många planer för helgen, inget speciellt, bara fixa i trädgården, mysa runt ute och så. Men det får vänta, i alla fall idag. Och sen så är det ju det där med träningen, det slår ju aldrig fel att man blir sjuk precis när man kommit igång. Och jag som ska springa Vårruset på måndag....får väl vila mig i form! :)

Så, nu har jag gnällt lite, lobbat för lite sympati......nu får det vara slut på det! Solen skiner och det är Valborg, en sån kombination kan ju få vem som helst på bättre humör. En extremt sällsynt kombination! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Stackars Ackis! Men se till att börja träna sedan igen när du blivit frisk, att hålla upp är just vad den där eländiga förkylningen vill att du ska göra!

Jennica... sa...

Usch, du är så klok....