27 februari 2011

IKEA besök

Idag har det faktiskt blivit ett IKEA-besök för oss. Vi har ju lyxen att bo mitt emellan två helt nybyggda IKEA varuhus, Malmö och Helsingborg. Idag valde vi Helsingborg, Jossan hade aldrig varit där och var nyfiken. Hon konstaterade att det var stort och väldigt likt Malmö. :)

Det blev en mysig runda som började med sen lunch/tidig middag i restaurangen och som fortsatte genom hela varuhuset. Även om jag arbetar på IKEA (på det globala kontoret, inte i varuhuset) och borde vara van vid det så blir jag lika köpsugen varje gång jag är där! Vill bara ha och ha och ha! Men, vår situation tillåter tyvärr inte en massa "vill-ha" just nu så vi fick lägga band på oss. Men en packe rosa servetter fick följa med hem (15:-), en papperskorg (19:-) och så källsorteringsväskor (49:- för 3 st). Det tyckte jag var helt ok priser! :)

Vi har ju ingen 'modern' källsorteringssoptunna utan sorterar det vi slänger ute i garaget i olika papperspåsar, så vi behövde verkligen något annat system. Dessa väskor var kanonbra och praktiska - och billiga! - och det kommer att se trevligare ut dessutom. Det kändes som ett bra köp!



















Bild: www.ikea.se

Inga kommentarer: