12 september 2010

Jamen allt har ju blivit fel...

Klockan är 4.30, jag har varit uppe en timme. Johanna vaknade då. Allt har blivit helt fel och jag känner mig totalt hjälplös. Det började i fredags då hon somnade klockan tio på kvällen och vaknade halv sex på morgonen. Igår var hon helt slut och somnade redan klockan sex på kvällen och resultatet blev att hon vaknade nu, halv fyra. Men idag har jag inte tagit upp henne utan lägger henne ner så fort hon sätter sig upp, men det är ursvårt. Hon är helt pigg. Stora ögon, hon "pratar" och skrattar. Jag låter henne ligga och jollra och ropa, men till slut måste jag ju gå in och lägga henne ner. Och så har vi hållit på en timme nu....jag hoppas på att trötta ut henne, alternativt tråka ut henne, så att hon somnar igen. Det knasiga är att jag måste väcka henne runt åtta för att få in henne rätt i tiden igen... Just nu känner jag mig vaken, men det susar i öronen och jag vet att jag egentligen är supertrött. Vill bara lägga mig i sängen, dra täcket över huvudet och komma upp om några dagar.

Inga kommentarer: