15 september 2010

Höst

Nu är det verkligen höstrusk ute! Det blåser. Jättemycket. Det blåser så mycket att våra dörrar står och slår här inne! Har precis gjort mig en kopp te och ska sjunka ner i soffan igen. Nu är det ju faktiskt mitten av september och jag börjar acceptera att sommaren är slut och hösten är här på allvar. När man väl har börjat acceptera det så kan det vara lite mysigt att sitta inne och mysa med en kopp te, ha tända ljus och höra vinden som viner. Bara det kommer några såna där fina dagar med sol, blå himmel och hög, klar och krispig luft ibland som omväxling. Bara regn och rusk blir lite tråkigt i längden.

Så, nu är det mysdags! Hoppas ni har en mysig kväll ni med. Kram på er!

3 kommentarer:

Jejje sa...

Ja ,nu är hösten här.Här blåste det som bara den i går kväll....Vi får ju tända ljus och mysa på kvällarna:))kram

Kim sa...

Du var ju inne! Jag var ute och cyklade till träningen i motvind, halleda! Tur jag inte behövde trampa på hemvägen, bara blåste med.

Jennica... sa...

Duktig du är Kimman, ute och flänger i blåsten. Nej, jag kör på Jejjes linje med tända ljus och innemys !:)