03 augusti 2010

Skönhets happy hour

Ja, ikväll har jag varit hos Jens syster på ett sk sminkparty. Eller, smink och smink....det var mest skönhetsprodukter som demonstrerades, fast man kunde köpa smink också. Det var en dotter till en av Jens systers väninnor som höll i det, första gången för henne så vi var lite testpanel. Det gick bra och hon var otroligt duktig trots att hon bara är 17 år, inte helt lätt att stå och presentera och demonstrera för fyra kvinnor som är mer än dubbelt så gamla som hon själv! :)

Produkterna som hon sålde var av märket LR. Jag hade aldrig hört talas om det tidigare, det säljs inte i butik utan bara genom hemförsäljning. Ungefär som Oriflame. Det sålde jag när jag var i 20-års åldern. Själva träffen kallades happy hour och var en blandning av både presentation av produkterna men även lite demonstration, en enklare rengöring och en handpeeling med oss som "försökskaniner". Lite kul faktiskt, har jag inte varit med om tidigare.

Jag höll mig till min plan, nämligen att köpa en mascara och en ansiktsmask. Det var vad jag hade tänkt köpa om jag hittade något jag tyckte om, och det gjorde jag. Det är ju så lätt att man rycks med och köper alldeles för mycket..... :)

Nu är jag hemma igen och det är hög tid för sängen. Lill-tjejen sover sedan länge, Jossan och hennes bästis har precis släckt i sitt rum och jag tror att Jens är på väg mot sängen han med. I morgon är planen att jag ska springa, så skönt att ha kommit igång med träning igen!

Inga kommentarer: