08 juni 2010

Pip pip piiiiip!

Igår ösregnade det konstant hela dagen, utan uppehåll. Och när jag skriver utan uppehåll, så menar jag verkligen utan uppehåll. Det regnade från tidig tidig morgon till ungefär sju på kvällen, och det var allt ifrån normalt regn till tropiska ösregn. Vi hade en innedag och när Johanna vilade så stod jag i tvättstugan och strök. När jag står där så hör jag en fågel som piper, den piper och piper och jag tänker att den nog är lika trött på regnet som jag. Jag står där och stryker ett bra tag och hela tiden så piper den här fågeln. När jag är klar så är jag så nyfiken på vem det är som piper så, så jag öppnar ut och tittar efter. Då ser jag att det inte är en fågel, utan sex små fågelungar som piper och piper medan deras föräldrar flyger fram och tillbaka i ösregnet och förser dem med mat! :) Så vansinnigt söta! Och små!

Jens, som jobbade hemma igår, tog jättefina foton på dem. Titta här! Ser ni dem där de sitter på kanten? Det är vår carport ni ser och de små fågelungarna sitter under taket på kanten ut mot trädgården.






































































Klicka gärna på bilderna för att se dem större, de är jättefina.

Foto: Jens Lundberg

3 kommentarer:

Kim sa...

Så söta! Och vilka fina bilder Jens tagit!

Jennica... sa...

Helt bedårande!
Och ja, han är duktig han!

Jejje sa...

oj,så fina pippifåglar.......bra bilder.Ha en bra dag/kram