04 maj 2010

Bra början, mindre bra fortsättning

Idag har jag varit med en kompis på ett köpcenter som ligger i närheten och varit smakråd. Hon skulle köpa en klänning eftersom hon ska på bröllop. Vi hittade en jättefin och även en bolero till. Tanken var att det skulle bli skor och smycken också, men det hittade vi inte idag. Hon hittade också jättefina kläder till sina barn så det var en bra shoppingrunda!

Efter det så åt vi lunch, vi hade sådan tur att båda våra tjejer sov under hela lunchen! Jag tror aldrig att vi har kunnat sitta och prata och njuta av en lunch tillsammans tidigare, det brukar vara mer hektiskt.....om man säger så. Det brukar involvera en vaken 1,5-åring, en vaken 1-åring och en vaken 3 månaders bebis! :)

So far so good! En mysig förmiddag!

Nu är det eftermiddag och jag har helt plötsligt blivit på dåligt humör. Känner mig jättetjurig. Vet inte vart det kom ifrån. Kan vara att det enda jag har gjort från det jag kom hem till nu är att fixa med olika maträtter. Först Johannas mat, sedan kom Jossan hem med en kompis så då var det mellis till dem och nu ska middagen förberedas. Jag har bestämt mig, jag gillar inte att laga mat!

Jag hoppas att den sista delen av dagen blir bättre. Tisdagskvällar är ju min tv-kväll, då är det Äntligen Hemma och sedan The good wife. Oftast missar jag större delen av Äntligen Hemma eftersom det är mitt i kvällsrutinerna med bad, välling, läggning, plocka undan dagens leksakskaos och lite sånt. Men jag brukar hinna med slutet och så det viktigaste, The good wife som jag gillar väldigt mycket. Så, jag hoppas på en riktigt skön kväll i tv-soffan med te och lugn och ro!

Just nu kan jag i och för sig inte göra annat än le, Johanna står och pratar med våra ljus som står på soffbordet. Det verkar vara en väldigt intensiv diskussion! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Prata med ljus! Intressant! =) The good wife idag! Tur att du påminner mig! Kolla in min blogg för TV-tips annars. =)

Jennica... sa...

Tack för tipset! Hoppas bara jag kommer ihåg. :)