22 april 2010

Nya tänder

Det blev ingen tur till vare sig bibblan eller mataffären idag. Johanna fick feber och jag förstod ganska snabbt att det var tänder det var frågan om. Hon har varit lite gnällig denna veckan och vaknat lite fler gånger på nätterna än normalt, så när hon fick feber så stod det ganska klart vad som var fel.

Så, det blev alvedon och hemmamys istället och det är ju inte helt fel det heller. Vi får ta bibblan och handling i morgon istället, det var ingen större kris. Däremot så skjutsade jag tjejerna till gympan och Johanna fick sin middag i cafeterian i idrottshallen, man får inte låsa upp sig för mycket vid sina hemmarutiner! Då får man inte ihop vardagslogistiken! :) Sedan så var det genrep för föräldrarna inför söndagens uppvisning och det tyckte Johanna var kul, så det gick jättebra att ha med henne. Annars blir såna saker svårare och svårare, hon vill inte sitta och titta på längre, hon vill gå runt och undersöka. :)

Nu är det kvällsbestyr här hemma. Kvällsmaten är uppäten och Johanna har somnat, Jossan har duschat i en halv evighet nu så jag får nog gå och dra ut henne därifrån, det är ju läggdags för henne också nu. Sedan - då är det min stund! En kopp te, en tidning och slötittande på tv. Aahhhh.......skönt!

2 kommentarer:

Kim sa...

Låter skönt. Själv har jag precis tränat med GOldies och Marcus. Han spelade helt okej, så det blir säkert succé i Majspelen. =)

Jennica... sa...

Vilken tur! :)
Nu sitter jag här med en kopp te och myser vid tv'n. Kram!