06 april 2010

Hur kan det vara så svårt?!

Just nu tycker jag att vi drabbas av problem och "klydd" varje gång vi ska göra något! Det är extremt irriterande och tröttsamt. Hur kan det vara så svårt liksom?!?! Ibland känns det som om alla är helt inkompetenta och att man inte kan lita på vad någon säger eller gör, att vi räknar med att det ska bli fel. Man blir ju helt nojig och jag nästan förväntar mig att det ska bli fel nu så fort jag ska göra nåt!

Här är några exempel på vad som hänt oss bara de senaste två veckorna:

- Vi har haft en målare här som har tapetserat en vägg. En ynka vägg som är tre och en halv meter lång. Vi köpte tapet och en målare skulle sätta upp den. Hur svårt kan det va?! Jätte-svårt tydligen. Det är en lång historia som jag inte ska gå in på men den innefattar frågan ifall vi verkligen fick den tapet vi beställde eller en billig kopia, otydlig/obefintlig märkning på tapeten om hur man ska sätta upp den vilket orsakade att målaren fick lägga en massa tid på att fixa olika typer av lim, vilket i sin tur gjorde vårt fastpris dyrare än vad det skulle bli, en väldigt ickeserviceminded färghandel med mera med mera!

- Vi har städhjälp som vi köper från ett företag (vitt!). Vi är nöjda med hon som städar men mindre nöjda med hur det sköts rent administrativt. Det har handlat om tider som inte hållits och lite så. Nu kom den berömda droppen då de meddelade oss att de har debiterat oss för fyra timmars städning per gång och inte fem, som vi har. Nu vill de ju skicka oss en faktura på dessa timmar, det vill inte vi....det är ju inte vårt fel att de inte har rätt i sina system.

- Jag skulle sätta in pengar idag, på ett nyöppnat konto. Stod i kö i en halvtimme för att sedan få veta att kontot är "reserverat" men inte "aktiverat". Så, det blev ingen insättning. De rådde mig att ringa banken och kolla med dem, det vill säga SAMMA bank som jag stod i, fast ett annat kontor!

- Sedan har jag och Nellie drabbats av så mycket tekniskt strul med en grej vi håller på med att vi är helt frustrerade! Men detta tänker jag inte ens gå in på, det är för sorgligt!

- Jag och Nellie hade en tid bokad hos ett företag som finns till för att hjälpa och rådgiva. Vi håller på med en grej som jag inte vill berätta om riktigt än, snart snart.... :) Vi hade i alla fall en tid bokad och vi såg verkligen fram emot den. Denna tid ställdes in och de hade dessutom bokat den i fel stad! Nu har de ingen möjlighet att hitta en ny tid för oss på fyra veckor, "det är ju så många som står i kö"!! Jamen hallå! Vi har också stått i kö men ni har sjabblat bort vår tid!!! Nu lyckades i alla fall Nellie ordna en ny tid redan på fredag, men det krävdes blod, svett och tårar!

Det var säkert något mer men jag kommer inte på det just nu, detta räcker just nu tycker jag!

4 kommentarer:

Erik och Nellie sa...

Helt sjuk, hoppas vinden vänder nu... :)

Jennica... sa...

Ja, det får vi verkligen hoppas. Jens hade såklart ett litet bakslag igår...som inte hänt honom förr i detta verktyg......bara nu, när det gällde vår site....men men, det ordnar sig! :)

Kim sa...

Vad mycket störiga saker! Tur att det är så mycket roliga saker som händer den här veckan då! =D

Jennica... sa...

Ja, det är tur! Ska bli jätte-mysigt på lördag! Kram!