19 april 2010

Dåligt bloggande

Ja, det har varit dåligt bloggande i helgen. Vi har inte gjort något speciellt men ändå så har det varit fullt upp, så jag har helt enkelt inte hunnit sätta mig ner i lugn och ro och blogga. Jag har varit på väg flera gånger och det ligger några halvfärdiga inlägg sparade som inte hunnit publiceras. :)

I fredags så var Josefine på övernattningskalas och jag och Jens passade på att se en film i biorummet! Det har jag inte gjort på.....jaaaa, länge! Det var hur mysigt som helt, passade på att synda med en skål popcorn också, men det var det värt! Kvällen avslutades också på ett skönt sätt, jag fick sova själv uppe i sovrummet. Ahhh, så skönt! Att få sova i min egen säng, utan en lilltjej som väcker mig ett antal gånger.

Lördagen inleddes med en slö och skön förmiddag och sedan var det iväg på ridning med Jossan. Hon valde att stanna kvar i stallet med några kompisar så jag och Johanna körde hem och kom ut på en lång promenad - skönt! På kvällen skulle Jens till Lund på herrmiddag så vi tjejer körde honom dit, på hemvägen sjöng jag och Jossan alla sånger vi kunde komma på för att hålla Johanna vaken! Lite halvt hysteriskt var det, men vi ville verkligen ha en myskväll för oss själva hon och jag, utan en liten syster som tar all uppmärksamhet med sitt busande! :)

Vi åt en god middag ihop - teriyakilax med rårissallad, mums! Jag drack vin, Jossan drack saft och Johanna stökade runt som en liten virvelvind i vanlig ordning. Jättemysig middag hade vi! Sedan lyckades vi få Johanna i säng och vi fick en mysig tv-kväll tillsammans med körslaget, jakten på Julia och till sist lite James Bond. Till slut somnade vi tillsammans i soffan - och det var nog det mysigaste av allt!

I går träffade jag och Johanna en tjej som vi lärde känna på flyget ner till Thailand! Hon och hennes sambo kom och besökte oss på Koh Lanta och vi spenderade en mysig dag i hop. De kommer från Stockholm men nu var Caroline nere i Malmö för att hälsa på vänner och vi passade på att fika. Jossan stannade hemma och lekte med kompis och Jens jobbade, men jag och Johanna fick en jättemysig fika med Caroline! Så kul att vi faktiskt träffades igen! Det är ju så lätt att man säger att man ska ses och sådär, men jag tror att vi alla kände att vi faktiskt skulle vilja ses igen! Nu ska de troligen komma ner i sommar igen och då ska de båda två komma och bo hos oss en natt!

På kvällen kom Nellie hit och vi jobbade på vårt "hemliga projekt", som förhoppningsvis inte ska vara hemligt så länge till! Spännande! Sakta med säkert går det framåt, ett steg i taget.

Nu sitter jag här och äter frukost och funderar på vad jag ska göra idag. Inte så att jag saknar idéer eller "måsten", jag försöker bara sålla bland allt och bestämma mig för vad jag ska ta itu med just idag. Trädgården kallar, fönstrena behöver putsas, strykberget behöver minskas, kylskåpet börjar eka lite grann och ett antal samtal behöver ringas.....tror det blir lite mer bloggande och sedan lite strykning! Senare idag satsar vi på trädgården tror jag! Och så ska vi gunga, det gjorde vi för första gången igår - och det gillade Johanna supermycket! :)

5 kommentarer:

Kim sa...

En gungbild hade vi inte tackat nej till! =D

Jennica... sa...

Förstår det. Och jag försökte ladda upp bilder igår men blogger ville inte av någon anledning. Så jag försöker på nytt idag, fast lite senare.

Anonym sa...

Klart att jag vill ses igen. Ni är ju underbara hela familjen!!!

Anonym sa...

Anonym= Caroline

Jennica... sa...

Tack Caroline! :)
Jamen då ses vi i sommar tycker jag!