18 mars 2010

Ny nattplåga....

Igår kväll när jag satt i soffan tillsammans med Jens och båda tjejerna somnat så tänkte jag att jag skulle strunta i att gå och lägga mig. Jag menar, jag får ju ändå inte sova och det är så plågsamt att gång på gång bli väckt när jag försöker somna. Så varför inte vara vaken hela natten då? Men nej, det funkar ju inte det heller.

Nu är ju hennes förkylning dessutom nästan över så chansen för att det skulle bli en natt med åtminstone lite sömn var ju rätt stor. Men....jag hann inte ens gå och lägga mig förrän hon vaknade och började böka runt....försökte få henne att somna, men då började hon gråta och skrika - och hon slutade inte. Jag gick och gick och vaggade och vaggade men hon bara bökade runt i famnen och kom inte till ro. Till slut så gick jag upp till Jens och sa att något måste ju vara fel, såhär skriker hon ju inte bara för att det är kul liksom.... Jag tänkte kanske att det var magen eller nåt. Men till slut kom Jens på det - en ny tand var på väg! Så vi hjälptes åt att ge alvedon och bedövningskräm och då lugnade hon ner sig lite och somnade ett par timmar, så det blev lite sömn.

För övrigt var det en mysig dag igår, jag träffade Jessica och vi var en tur på Center Syd som ju i och för sig inte är det roligaste stället i världen, men med en fin kompis så funkar det mesta. Vi åt lunch och tittade lite i affärer, det blev två par byxor och en body till Johanna och så två jätte-söta pelargonier. Kanon-pris var det också, 250:- för alltihop! :)

Planen för idag är nog att åka iväg och handla någon födelsedagspresent till Johanna, hon fyller ju 1 år nästa vecka! Helt sanslöst vad tiden går fort!

2 kommentarer:

Kim sa...

Bra shopping! Själv hittade jag en tröja för 1099 kronor igår... men med tanke på hur ofta jag handlar kläder så blir det ju inte så mycket ändå. Får fundera lite till!

Jennica... sa...

Slå till! Det är ju som du säger, inte så ofta du handlar kläder.