07 mars 2010

Mello kväll!

Det var faktiskt riktigt spännande i Andra Chansen igår! Jajaja, alla ni Mellomotståndare....ni kan sluta läsa nu. :)

Jag och Jossan satt bänkade tillsammans med en totalt ointresserad Jens som somnade i soffan och en liten bångstyrig Johanna som helst ville vara med och rösta med den kuliga telefonen samt äta upp våra popcorn! Trots detta så klarade vi av att rösta fram en av våra två favoriter, Pernilla. Tyvärr så klarade sig inte Alcazar vilket jag tycker är super-synd, jag gillade verkligen deras låt. Jag blir jätte-glad av den och måste både dansa och sjunga så fort jag hör den! :)

Nu har vi ett rätt så bra startfält till finalen faktiskt! Varje år när Melodifestivalen börjar så tänker jag att åhh, vilka tråkiga låtar det är i år.....men ändå så får man ihop en bra och kul final, så även i år. Det finns faktiskt ingen given vinnare alls tycker jag, så det ska bli riktigt spännande!

Och allt snack om att vi inte har en chans i Eurovision Song Contest ändå, nej...så vaddå?! Jag måste erkänna att jag struntar totalt i den "stora" tävlingen, tycker knappt det är kul att titta ens! Jag tycker att den svenska Melodifestivalen är jätte-kul, men hur det går sedan är rätt ointressant! Så strunt samma om vi röstar fram en vinnare i finalen som inte är gångbar i Europa! Det är väl bättre att vi har en kul tävling här och röstar fram en låt som är kul och bra och som vi tycker är en värdig vinnare! Så - nu ser vi fram emot finalen på lördag! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Väl talat kära storasyster, men snälla förklara... vad i hela friden hände i den undre halvan av lottningen?!

Jennica... sa...

Nej du, det kan jag inte. Det blev liksom upp-och-nedvända-världen där! Jag kan inte för mitt liv förstå att inte Alcazar gick vidare!
Och hur kunde Kalle Moreus & co slå Neo?!?!