13 mars 2010

Anna!



Lilla söta Anna gick och vann hela klabbet! Och det tyckte jag var kul! En bra låt, en fantastisk röst, en söt tjej och ett fint framträdande, gulligt liksom. Jag är glad att hon vann, hon och Darin var ju mina favoriter. Förutom Pernilla då, men både jag och hon (tror jag) blev nog inte förvånade över resultatet. Så, ett rättvist resultat.

Varför känns det då bara "sådär"....? Jo, för att jag tycker att det är tråkigt när en ballad vinner. Jag tycker att Melodifestivalen är en fest, jag vill att en glad upptempo låt ska vinna, det är absolut roligast! Hur ska man kunna festa loss och fira till denna låten liksom - hur fin den än är?!

Och allt snack om hur det kommer att gå i Europa......som sagt, faktiskt helt ointressant ur min synvinkel. Det är ändå den svenska Melodifestivalen som är absolut roligast att titta på. Så det så!!

OCH - vinnarlåten kom från Malmö igen! :)

1 kommentar:

Kim sa...

Heja Malmö! Om de vill ha några överraskningar nästa år så får de skippa Malmö som schlager-stad! ;)