23 februari 2010

Bra dag

Idag har det varit en bra dag. Riktigt mysig faktiskt. Om ni frågar mig. Om ni däremot frågar Josefine så har det varit en jätte-tråkig dag. Ett tag i eftermiddags så låg hon på rygg på golvet i sitt rum och räknade till tusen. Sedan började hon om..... Det var det enda hon kom på att göra! :)

Vi har ju städhjälp och idag har hon varit här och städat hos oss. Jag brukar försöka att inte vara hemma utan åka iväg en sväng, tycker det känns så dumt att vara hemma, ungefär som om jag bevakar henne eller så. Och så känns det lite dumt att "bara sitta" medan hon sliter med att städa vårt hus..... Men idag stannade vi hemma och det fungerade jätte-bra. När hon städade ovanvåningen så var vi där nere och tvärtom. Så himla skönt att få rent och fint!! Det var länge sedan det städades här så det behövdes verkligen. Vi har ju varit borta i fyra veckor och vi ställde in den gången som var innan vi åkte också, eftersom det kändes onödigt. Men nu är det fint här igen och det njuter jag kopiöst av! Jag vantrivs verkligen när jag känner att det inte är rent.

Johanna har också varit på bra humör och låtit mig pyssla med mitt vilket också var skönt. Hon har varit väldigt mammig sedan vi kom hem och har varit som en igel på mig. Gulligt i och för sig, men för det första är hon tung att gå runt och bära på och för det andra så blir det inte mycket gjort med henne på armen!

Jossan har som sagt haft tråkigt, inga förslag har varit kul. Allt har varit trist. Sent i eftermiddags så ringde till slut hennes kompis från Lomma och undrade om hon ville sova över. Vilken lycka! Så även om jag var rätt trött och det var dags att börja laga middag för mig, så körde jag henne dit. Allt för henne, Älsklingen!

Nu sitter jag här i tv-soffan och ska snart hoppa i sängen. Dagarna är väldigt intensiva även om jag inte gör något speciellt. Men Johanna är som sagt nära nära mig hela tiden och då blir det intensivt. I morgon ska jag ha ett par mammalediga tjejer från kvarteret här på fika, kaffe och semla hade jag tänkt mig!

Inga kommentarer: