12 januari 2010

Supertrevliga kvällen

Igår träffade jag min goa väninna Christine på kvällen. Det var första gången vi träffades och pratade i lugn och ro sedan i somras, och vi bor grannar! Det är säkert inte mer än 100 meter mellan våra ytterdörrar! Men vi har båda två haft full upp och det har hänt mycket i våra liv, och när det har funnits en lugn stund så har vi inte haft ork att vara sociala. Men igår så drack vi kaffe och åt gottis och bara pratade och pratade, det händer ju rätt mycket på ett halvår! Tack snälla underbara Stin för igår!!

När det var dags för mig att kila in till Christine igår så infann sig rena begravningsstämningen hos tjejerna. Jens däremot var glad som en speleman och stod och gjorde chokladbollar som han var glad att han skulle få alla för sig själv! (Jossan tycker inte om.) :) Men Jossan såg ut som om hela världen skulle gå under för att mamma skulle lämna huset några timmar och Johanna bara gnällde och hängde runt mitt ben. Med andra ord - det var verkligen dags för mig att lämna huset och ge de andra tid för sig själva hemma! Herregud.....

Men som jag visste så fick de en super-mysig kväll. De lekte tillsammans med Johanna tills hon somnade vid nio. Sedan spelade Jens och Jossan dataspel alldeles för sent och det gillades av Jossan! Hon hade sagt till Jens att mamma fick gå till Christine oftare så att de kunde spela och vara uppe sent, sedan kunde de säga till mig att hon gått och lagt sig i tid. "Vi kan till och med säga att jag läste lite!". Vilken unge!!! Hon har gjort sin pappa till sin kompis och bundsförvant mot den stränga mamman! :)

Men i vilket fall som helst så var det super-mysigt att träffa Christine och det var skönt att komma iväg lite. Idag ska jag med Johanna på läkarbesök vid två och detta förstör vår planering helt, ni vet vi är ju super-hårda med hennes sovtider nu för att hon ska lära sig att sova på natten. Men hon får helt enkelt sova innan och så får det bli en lång och tuff kväll istället. Idag ska hon sova i vagnen för jag tänkte gå en promenad med min vän Maria, det var länge sedan vi sågs också och jag behöver verkligen träffa mina vänner!

4 kommentarer:

Kim sa...

Det är alltid roligt att bundsförvanta med pappor mot mammor. =D

Jennica... sa...

Jasså minsann! :)

Anonym sa...

Tusen tack själv, snälla Jennica, det var verkligen mysigt!!! Det får vi göra om så fort du landat från Thailand. Vi har ju fortfarande massor att prata om, vi hann ju inte med det fastän att klockan blev midnatt, vilket är TYPISKT oss. Så - tack själv Jennica och nu önskar jag er en riktigt härlig och avkopplande semester i Thailand. Massor av kramar från Stin

Jennica... sa...

Jamen visst är det typiskt oss att prata och prata och prata och tiden bara går och går. Men det är väl underbart att vi har så mycket att prata om! :)
Och vi har helt klart en date bokad direkt när vi kommer hem! KRAM!!!