08 januari 2010

Sömn

Just nu känns det som om allt kretsar kring sömn, Johannas sömn. Hålla koll på klockan, räkna vakentimmar, hålla henne vaken tills hon får lov att somna - allt för att hon ska lära sig att det finns något som heter natt och att det innebär en längre tids sömn.

Just nu har hon "vaknat" till igen efter att ha haft en dipp, helst ska hon hålla sig vaken i ca 45 minuter till innan hon får sova. Det blir lite hysterisk stämning när man hoppar runt och försöker leka med en halvsovande bebis, all koncentration går åt till det. Tyvärr missar vi en jätte-fin dag ute med sol, men så får det vara.

Just nu laddar jag inför den ilska som Josefine kommer att visa när hon ringer och frågar om jag kan hämta henne och bästisen på skolan eftersom de vill leka. Hon får inte ta med kompisar på skolbussen nämligen. Och det kommer jag inte att kunna eftersom då sover Johanna och den sömnen får inte störas. Hoppas jag kan muta henne med att jag åker pulka med henne när Johanna vaknat.

Som sagt, allt kretsar kring sömn och därför blir det inte roligare blogginlägg än så här.....

2 kommentarer:

Kim sa...

Du hade kunnat muta mig med pulka. Är lite sur för att jag missar en sådan bra pulka- och skridskodag för att sitta här.

Jennica... sa...

Ja, det är ju en perfekt pulkadag! Jag hade så gärna velat att Jossan skulle få åka med sin kompis, och än så sover inte Johanna......men jag vet ju att hon kommer att somna i bilen och det är lite "risky" att chansa på att jag lyckas bära henne sovande från bilen och in i sängen.......