08 november 2009

Tidigt födelsedagskalas

Igår var Jens familj här på middag, ett lite tidigt födelsedagskalas för mig. Det var hans föräldrar och hans syster med barn, hans svåger var tyvärr sjuk. Det blev en jätte-kul kväll! Vi lagade middagen tillsammans, det är himla mysigt att göra det tycker jag. Det blir lite mer opretentiöst så. Det blev en thailändsk sallad till förrätt, wokade tigerräkor med sockerärtor och salladslök till huvudrätt och till efterrätt slog vi till med marängsuisse! Jätte-gott blev det!

Efter mycket matlagning, god mat, gott vin och mycket prat så var det dags att leka lite. Vi spelade Beatles Rockband och Singstar, hellre än bra men himla kul var det!! Jag kan verkligen inte sjunga, men jag tycker det är så kul med Singstar! :) Alla var med, vuxna som barn, och alla gjorde så gott de kunde. Många goa skratt blev det! Jag tror att om jag fick välja en talang sådär, så skulle jag nog välja att kunna sjunga. Det är så kul och det hade varit häftigt att vara bra på det! Och dansa..... :)

Alla hade kul och vi höll på rätt så länge. Jens föräldrar åkte hem medan hans syster och barnen sov över. Jag gick och la mig samtidigt som de små (Jossan och hennes minsta kusin), eftersom jag var dödstrött......då var klockan halv två på natten! :) De andra var nog uppe en timme till....... Så idag är vi rätt så möra allihop, inte många knop blir gjorda. Dessutom så gick jag upp med Johanna vid 7, och då hade hon vaknat minst en timme tidigare fast vi lyckades förhala att gå upp lite.

Idag var vi alla lite kraxiga i halsen efter allt sjungande igår! :) Jag och Johanna satt och mös i tv-soffan där uppe och en efter en droppade det in folk. Vi åt super-god brunch som Jense fixade - omelett, bacon, köttbullar, kryddig korv, bröd, pålägg, kaffe, te och så. Riktigt mumsigt och precis vad man är sugen på "dagen efter".

Just nu sover Johanna och Jense, Jossan bygger lego och jag skulle väl egentligen också sovit lite, men myser lite framför tv'n och datorn. Ska lägga mig tidigt ikväll tror jag! 

5 kommentarer:

Anders sa...

Ja det är väl nån vecka för tidigt att gratta... ...men det är en smart plan du har att sprida ut firandet över flera veckor, den ska man kanske anamma :-)

Jennica... sa...

What can I say......jag gillar att fylla år helt enkelt! :)

Kim sa...

Låter skoj det där! Jag verkar hyfsat aktuell inför helgen också, så vi får väl se hur det blir. Lina kan ni ju alltid låna dock. =)

Lotta(svärmor) sa...

Tack för en jättetrevlig lördag!!
Kram

Jennica... sa...

Kimman: Hoppas hoppas att du kan komma! Och ja, annars så lånar vi gärna Lina! :) (Visst är det väl kul Lina, att vi bestämmer såhär över huvudet på dig!?)

Lotta: Tack själv! Det blev en riktigt kul och mysig kväll!