07 oktober 2009

Mysig mammafika

Idag har det varit mamma-baby-fika hemma hos mig och Johanna! Det var jätte-mysigt, som vanligt. Idag var vi bara tre stycken, det var ett par bortfall pga sjukdom och sedan är det några som nu har börjat på dagis. Men vi är fortfarande ett gäng som går hemma och det är mysigt att ha lite fikakompisar så nära. Skönt att slippa åka iväg med bilen utan man kan bara promenixa hem till någon på 5 minuter. Så idag var det förutom jag och Johanna, Arvid 10 månader med sin mamma och Oscar 3 månader med sin mamma. Nu har de begett sig hemåt och jag har plockat undan, diskat och lite så.

Josefine har kommit hem från skolan, så nu ska det fixas mellis och så blir det väl lite läxor. Just nu är det vokaler som det ska övas på och idag har hon haft test på 7:ans tabell, det verkar ha gått bra. Johanna sover gott, hon hade jätte-kul med sina "kompisar"! Hon var på ett strålande humör och bara log och skrattade hela tiden!

Ikväll är det föräldraföreläsningar på Josefines skola. Det är något nytt de började med förra året. De har olika föreläsningar som handlar om hur de lär sig matte, läs- och skrivfärdighet, slöjd, biblioteket, skolans mål, utvecklingsplaner, den sociala verksamheten och så vidare. Man får gå på två stycken föreläsningar och jag tycker det är ett väldigt bra initiativ. Förra året var det väldigt intressant och bra, så det blir det nog i år med. Jag tycker verkligen bra om Josefines skola!

Tänkte få in lite träning också, får väl se hur jag ska fixa det......


4 kommentarer:

Kim sa...

Så mysigt! När är det min tur att vara mosterledig?

Jennica... sa...

Anytime! Jag kan behöva vara lite barnledig! ;)

Jennica sa...

Hej Jennica trevligt att läsa din blogg var kommer du ifrån i skåne
//Jennica

Jennica... sa...

Hej Jennica - känns lite märkligt att skriva! :)
Vad kul att du hittat hit, jag har svarat dig i en kommentar hos dig.