23 september 2009

Kvällsruschen

Just nu är det ett himla race man kör på kvällarna! Det är läxläsning, kvällsmat och sedan börjar det.....det tar en evighet att plocka undan kvällsmaten och diska. Det är hela tiden "mamma, kom!", det packas väskor, gympapåsar, bebisgnäll, bebiskräk, blöjbyte, "mamma, kom!", tandborstning, "mamma, kom!", bebisgnäll, bebiskräk, blöjbyte.......och så däremellan lite disk. Det går i ett! Och även om jag älskar min familj till döds, så får jag erkänna att jag längtar lite efter lugnet. Lugnet med stort L. När alla sover, när allt är tyst och det bara är jag som är vaken. Då kan jag sitta här med min temugg, min dator och min bok eller tidning eller vad det nu kan vara! Och då när allt är så lugnt och skönt.......då börjar längtan efter sängen....! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Låter nice. Själv sitter jag bara och slöar efter sena träningen, måste varva ner huvudet lite. Helt omöjligt att sova annars!

Jennica... sa...

Ja, nu är det nice. Eller.....hm....nu är teet uppdrucket och jag somnar från min bok hela tiden.....