07 juli 2009

Moleskine

Min pappa visade mig en artikel i söndagsbilagan i Sydsvenskan idag. Den handlade om anteckningsböcker från Moleskine. Om man som jag är en kalendernörd och älskare av fina anteckningsböcker så är ju detta högintressant! :)

Jätte-intressant artikel. Först så kände jag inte alls igen namnet, vilket såklart är fy-fy när man som jag älskar fina anteckningsböcker. Detta är snobberi på hög nivå! :)

Den kallas för "The legendary notebook of Hemingway, Picasso and Chatwin". Nu är det högst tveksamt, för att inte säga helt osannolikt, att de hade en anteckningsbok av märket Moleskine. Däremot är det högst troligt att de, som de flesta andra skapande människor, ständigt hade en anteckningsbok med sig. Grejen med dessa anteckningsböcker är att de ska ha olinjerade sidor, sidor som man kan fylla med idéer, kom-ihåg, tankar, iakttagelser eller skisser. 

Jag har faktiskt ofta en sådan anteckningsbok i min handväska, fast oftast så är det min kalender. Där samlar jag mina tankar och idéer. Däremot så har jag sneglat på några fina anteckningsböcker i bokhandeln som jag varit sugen på att köpa. Nu när jag har googlat på Moleskine så inser jag att det är just dessa anteckningsböcker jag har sneglat på! Så, det får nog bli nästa inköp!! Va?! Snobb?! Moi?!?!

Ni känner säkert igen den?! Jag vill självklart ha en i rosa! :)

3 kommentarer:

Kim sa...

Men Acka... vad du är sen! Jag har haft en Moleskine i åratal ju! *himlar* ;)

Jennica... sa...

Jag har förstått att jag missat något här...!! Fattar inte hur det gick till!! Men har som sagt kollat på dem utan att veta att det var just en Moleskine. Fast jag har ju sett dem, men inte tyckt de var så roliga......bara svarta liksom.....jag vill ju ha mer färg och mönster...! :) Men nu när jag har förstått att det är lite snobberi över det så blev det kul! :)

Kim sa...

Hahaha, knassyrra! :) Fast en rosa får du såklart ha!