08 maj 2009

Mer aktiv dag!

Idag är det verkligen en mer aktiv dag än det var igår! Kul! 
Innan klockan var halv tio på förmiddagen hade jag redan kört Jens till tåget, Jossan till skolan, handlat och bakat en kladdkaka! Min mamma, pappa och mormor har varit här och fikat - jätte-mysigt! Vi drack kaffe och åt frallor och kladdkaka, inte dumt alls.

Snart kommer Nellie och Erik och vi ska äta middag ihop ikväll, det ska också bli super-mysigt! Det var evigheter sedan jag träffade Nellie, exakt 7 veckor sedan faktiskt! Det var ju sedan jag slutade på jobbet. Så det ska bli kul att ses och få lite färskt skvaller från jobb och höra hur det går för henne. Nellie är ju den som har tagit över min tjänst nu när jag är mammaledig.

Jossan har en kompis här och Johanna försöker sova lite, magknipen är fortfarande kvar så det är inte så lätt att komma till ro. Jag ska börja så smått på middagen tänkte jag. Så mysigt att göra det i lugn och ro, det är verkligen skönt att kunna göra saker i ett lugnt tempo. Det är något av det bästa med att gå hemma, förutom att mysa med Johanna och Jossan såklart!

Sådana här dagar gör mig lycklig! Lycklig över att jag har världens goaste familj och vänner!

8 kommentarer:

Lotta (svärmor) sa...

Ha en skön helg!!

Jennica... sa...

Tack tack!! Detsamma!

Lina sa...

Mäh! Kladdkaka! Jag vill ju också komma om det vankas kladdkaka!

Jennica... sa...

Jag lovar att du ska få komma på kladdkaka en dag Lina - du kan få en alldeles egen! Den är himla god! :)

Kim sa...

Hahaha, det var ju jag som skrev det!! Stackars Lina... jag bara klickade på "Publicera din kommentar" utan att titta efter. Var visst inloggad på Linas google-konto. Var självklart jag som uttrycker mig så där förstår du väl. =)

Jennica... sa...

Tyckte iofs att det lät mer som du.....men det stod ju Lina.....! :)

Lina sa...

Ha ha! Visst tycker jag om kladdkaka, men jag brukar faktiskt inte bjuda in mig sådär. :D Hoppas att allt är bra med dig och familjen!

Jennica... sa...

Hej Lina,

Allt bara bra med oss! Det är härligt att vara mammaledig i detta underbara vädret! Hoppas ditt nya jobb känns bra!

Hahaha! Ok, jag erkänner. Jag blev lite förvånad över din kommentar (plus att det "lät" som Kimman!) mest för att den var så oväntad. Men samtidigt så är det ju självklart att du också ska komma hit och äta kladdkaka!! :)