07 maj 2009

Inget speciellt...

Idag är det en magknipsdag. Mycket gråt med andra ord. Lill-tjejen hade verkligen behövt göra "nummer 2"...... Men nu sover hon och det är skönt att se hennes lugna avslappnade lilla söta ansikte. Hon har varit så ledsen. 
Själv har jag inte gjort något vettigt idag, inte än i alla fall. Har sovit ett tag med Johanna, brukar inte göra det faktiskt men jag var super-trött efter en gnällig natt med lite sömn. Så det var skönt att få en timme extra, men nu känner jag att jag vill göra något. Det känns så mycket bättre om jag har gjort något, det behöver inte vara något speciellt. Igår ägnade jag hela förmiddagen åt att gå igenom en massa tidningar och klippte ut lite bilder för inspiration för inredning, smycken, trädgård och annat kul. Inget speciellt som sagt, men jag "gjorde" ändå något. 

Usch, det här var verkligen ett lågvattenmärke på blogginlägg......men jag har inget direkt att blogga om idag. Hm, får väl ta mig i kragen och krypa ur myskläderna och i jeansen och ta mig för något. Planen var från början att åka och handla en grillad kyckling till kvällens middag och ta en tur inom bibblan och lämna en bok och kanske låna något nytt. Får se vad det blir av det.....klockan går och jag måste vara hemma när Jossan kommer hem från skolan. Idag har hon Moa med sig. 

Måste bara berätta. Jossan och Moa har pratat om att gå på bio tillsammans ganska länge nu, och nu har de satt sig för att se "Hanna Montana - the movie". Så de har ringt varandra och surfat in på SF's hemsida flera dagar i rad, men igår så var det tydligen dags. Helt plötsligt kom hon ut från sitt rum med telefonen i högsta hugg:
"Mamma, du får komma nu för nu beställer vi biljetter och du måste betala!" :)

Nähä.....lågvattnet blir lägre och lägre......nu tar vi tag i det här! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Hahaha, kan jag också be dig komma och betala när jag beställer biobiljetter?

Jennica... sa...

Visst! Det verkar bara vara att säga till! :)