21 april 2009

Slö förmiddag - igen!

Idag har det varit ytterligare en slö förmiddag! Men Jens sa något bra igår som jag tänker ta fasta på. Han sa att jag verkligen inte ska ha dåligt samvete över att jag inte gör något "vettigt" på dagarna, det har han i och för sig sagt många gånger förr. Men vad han mer sa och som jag verkligen har tänkt på är att jag ska ta vara på denna tiden och inte göra något speciellt om jag inte vill eftersom snart så kommer Johanna att kräva så mycket mer, att det inte kommer att funka att sitta och se på tv, läsa, surfa.......dvs göra inget vettigt alls! Nu känns det mycket bättre att sitta här och "slöa"! Han är väl bara bäst min älskling! :)
Just nu sitter jag här och skriver med en hand. Den andra handen håller koll på Johanna som sitter i mitt knä och tittar på mig och vill inte alls ligga och sova! Eller, i ärlighetens namn så tittar hon inte på mig alls......det hade ju varit trevligt. Utan det hon tittar så fascinerat på är våra fula bruna fejk takbjälkar!! Hon verkar gilla dem och är väl i så fall i princip den enda! :)

Men oj! nu har hon somnat!! Då ska jag försiktigt försiktigt försöka lägga henne i vagnen, så kanske kanske jag kan hinna duscha innan Jossan kommer. Eller så struntar jag i det och tar en promenad istället.... Ja, ni ser....man ställs inför många svåra val som hemma-mamma! ;)

2 kommentarer:

Kim sa...

Hihi, sådan liten parvel! Till helgen MÅSTE jag bara få hälsa på! :)

Jennica... sa...

Jamen kom då! :)