16 mars 2009

Första dagen hemma

Jaha, då sitter jag här alltså. Första dagen hemma......fortfarande utan bebis i och för sig, men ändå. Jag har......sovit! :) Vaknade fyra i morse av att Jossan hade drömt mardröm och efter det så somnade jag aldrig riktigt om, därför var det skönt att ta sig en liten tupplur på förmiddagen! Så lyxigt! Ska bara försöka få bort känslan av dåligt samvete bara......är man hopplös eller är man....

Vad har jag mer gjort då...? Jag har kört Jens till tåget, kört Jossan till skolan, tvättat en tvätt, sett lite på tv, läst - och sovit! Tyvärr inte handlat....det var min plan men det får jag göra sen. Nu är klockan halv två och Jossan slutar skolan om 10 minuter och då ska hon ta bussen (taxi är det nog) hem för första gången!! Dagen till ära har hon sin bästis Moa med sig och det tycker hon är rätt skönt! De är nog här om en halvtimme skulle jag tro. Stora tjejen! :)

Så, som den hemma-mamma jag numera är så ska jag väl duka lite och ha plättar klara (beställt!) till tjejerna när de kommer hem! Kan ju kännas lite.....präktigt kanske.......men sååå mycket skönare än att oroa sig för möten, budgetar, strategier och sånt! :) Kanske jag längtar efter just det om ett tag, men just nu så känns det gött att sitta här i lugn och ro och konstatera att jag faktiskt kan göra lite som jag vill. Måste bara vänja mig vid tanken....det kan nog också ta lite tid!

Kom att tänka på en sak som Jossan sa i morse vid frukosten!
"Nu när du är hemma och inte fått bebisen ännu, kommer alla tro att du är pensionär!"
Hon hör ju hur mormor och morfar njuter av vara pensionärer och gå omkring och göra just inget speciellt! :)

4 kommentarer:

Kim sa...

Hahaha, ja inte nog med att man har pensis-päron, nu har man pensis-syrra också!

Jennica... sa...

Ja, ett tag i alla fall! :)

Maria sa...

Har "osynligt" följt din blogg ett tag, spännande med bebisen som snart kommer:)

Såg på din Twitteruppdatering om en elegetimation som krånglade. Jag har samma erfarenhet. "Tvingades" skaffa en för ett par månader sedan innan min dotter föddes för att sedan enkelt kunna begära föräldradagar och jag höll på att bli galen. Gick dock till slut, med hjälp av min man.

Lycka till med nedvarvningen nu innan bebisen kommer...

Jennica... sa...

Hej Maria,

Vad kul att du följer min blogg!
Ska genast ta mig en titt på din! :)

Det kan också vara att den där e-legitimationen inte funkade för mig för att jag kör Mac. Men jag kom liksom förbi det hindret och den godkände min dator. Får väl också ta hjälp av min sambo, som har vanlig pc och som är bättre på sånt än jag. Irriterande! :)